به گزارش خبرنگار ایرنا٬ عباس علیشاهی روز یکشنبه در نشست خبری ستاد مردمی اربعین حسینی استان لرستان از اعزام سه تیم کامل پزشکی به این آیین معنوی خبر داد و افزود: 2 تیم پزشکی در کربلا و نجف و یک تیم دیگر در مرز مهران مسقر و به ارائه خدمات پزشکی خواهند پرداخت.
وی ارزش مواد دارویی ارسال شده به همراه تیم های پزشکی مذکور را یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 10 پزشک در این تیم ها فعالیت می کنند و پیش بینی ما این است که بتوانیم به 20هزار نفر از زائران خدمات درمانی ارائه دهیم.
مدیر ستاد اجرایی اربعین لرستان مبلغ مورد نیاز لرستان برای اجرای این مراسم بزرگ را رقمی بالغ بر 20 میلیارد ریال دانست و گفت: حدود 70 درصد از رقم مذکور بصورت مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم تامین می شود.
علیشاهی در ادامه به تشریح وضعیت موکب های درون استانی پرداخت و گفت: در لرستان برای ورودی شهرهای خرم آباد٬ بروجرد٬ درود٬ الیگودرز٬ کوهدشت و پلدختر موکب هایی با امکانات کافی در نظر گرفته شده که در این خصوص نیز لرستان در رقابت با مناطق برخوردار٬ از استان های پیشتاز به حساب می آید.
دبیر ستاد مردمی اربعین لرستان نیز در این نشست از اختصاص آشپزخانه حرم مطهر امام علی (ع) به خادمان لرستانی خبر داد و گفت: این مسئله برای لرستانی ها یک اتفاق ویژه است چرا که در جریان آن خادمان این استان میزبان زائران مراسم اربعین حسینی در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.
حجت الاسلام هبت الله هاشمی همچنین از اختصاص سه زمان ظهر و پنچ زمان مغرب و عشا به زائران و عزاداران لرستانی در مسجد حنانه خبر داد و افزود: در برنامه های زمان ظهر سخنرانان و مداحان همگی از استان لرستان بوده که بالطبع از پوشش زنده استانی نیز برخوردار است اما در پنج زمان مغرب و عشا٬ اجرای برنامه ها با محوریت استان لرستان خواهد بود.
وی در پایان به تشریح طرح نذر مسافر کربلا پرداخت و گفت: در این طرح مردم به دو دسته تقسیم می شوند آنهایی که شرایط حضور در این اجتماع بزرگ را ندارند و دومین دسته افرادی هستند که بعنوان زائر حضور پیدا خواهند کرد.
هاشمی توضیح داد: شعار همیشگی شهدای ما همواره(کربلا کربلا ما داریم می آییم ) بود لذا افراد دسته اول هرکدام به نیابت از یک شهید و به هر روش ممکن یک نذر را درنظر می گیرد و دسته دوم که عازم این رویداد بزرگ هستند نیز از طرف یک شهید نائب الزیاره خواهند بود.
اربعین حسینی روز 20 صفر و چهلمین روز واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) است. مشهور است که اسیران کربلا روز 20 ماه صفر سال 61 ه‍.ق در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا آمده‌اند.
راهپیمایی گسترده اربعین حسینی، در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین مراسم عزاداری شیعیان جهان، تبدیل شده و حتی در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است. هم اکنون بیشترین زائرانی که در اربعین از دیگر کشورها به عراق می‌روند، از ایران‌اند.
7264/6060
خبرنگار : بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.