به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز سه شنبه در همایش ائمه جمعه استان های خوزستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و لرستان با موضوع مبانی تحکیم خانواده اسلامی در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: غفلت از خانواده آسیب و خطرات فراوانی به دنبال دارد و اگر غفلت شود جامعه به انحطاط و نابودی کشیده می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه در 18 شهر لرستان افزود: 13 حوزه علمیه برادران با یکهزارو ٤٥٠ نفر طلبه برادر و 13 مدرسه علمیه خواهران با یکهزارو ٦٥٠ طلبه خواهر مشغول تعلیم و تربیت و ارشاد جامعه هستند.
وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه ظرفیت بسیار بالایی برای تحکیم و ارتقای خانواده است.
وی گفت: آمار ها نشان می دهد هر سال نرخ ولادت سیر نزولی داشته و طلاق سیر صعودی دارد.
آیت الله میرعمادی گفت: در سال 94 تعداد ولادت ها در استان 38 هزار و 585 نفر بود اما در سال 95 این تعداد به 36 هزار و 585 نفر رسیده است.
وی با اشاره به ایتکه آمار طلاق در لرستان در مقایسه با کشور بسیار پایین می باشد که علت آن زندگی عشایری و سنتی مردم است گفت: در سال 94 تعداد سه هزار ٥٥١ نفر و در سال 95 تعداد سه هزارو ٦٣٨ نفر طلاق گرفته اند.
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: نداشتن آشنایی کافی دختر و پسر از یکدیگر و خانواده، بیکاری، اعتیاد، پایین بودن سطح تحمل افراد، پیشنهاد طلاق از سوی مشاوران ناآگاه خانواده از عوامل شکل گیری طلاق است.
همایش ائمه جمعه استان های خوزستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و لرستات با مبانی تحکیم بنیان خانواده اسلامی با حضور ١٠٠ ائمه جمعه روزهای ٢٥ و ٢٦ مهرماه در خرم آباد برگزار می شود.
٣٢١٠/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.