علی محمد ذوالفقاری شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در سالن کوه نور اراک عنوان کرد:
پارسال یک میلیون حامی در کشور، 404 میلیارد تومان به حساب ایتام واریز کردند و در واقع رابطه بین ایتام و حامیان، رابطه پدران و مادارن معنوی است.
وی تصریح کرد: در طرح محسنین فرزندان طلاق، زندانیان، پدرانی که در قید حیات هستند اما توان مدیریت فرزند و خانواده خود را ندارند، مورد حمایت قرار دارند و امروز نیز در پی آن هستیم که حامیان، بخشی از مدیریت اقتصادی خانواده ها را بپذیرند.
وی بیان کرد: امروز متوسط کمک یک حامی به یک یتیم در حدود 30 هزار تومان است اگرچه گاهی این رقم بیشتر می شود اما تلاش شده است که مشارکت حامیان از این رقم فراتر رود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی ( ره) کشور گفت: برخی ایتام به دلیل عنوان یتیمی از بسیاری از حقوق خود دور مانده اند و در واقع استعداد آنها شکوفا نمی شود درصورتی که می توان با حمایت از سوی حامیان و خیران، روند شکوفایی استعدادهای این مددجویان را تسهیل کرد.
وی افزود: ایتام را باید به مانند فرزندان خود بدانیم و آنها را بر سر سفره های خود بنشانیم آرامش خانواده در گرو کمک به ایتام است و باید قدردان حمایت حامیان و خیران بود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی عنوان کرد: این نهاد مردمی برنامه های متعددی دارد که خیرین در انجام آن نقش موثری دارند و یکی از موثرترین این طرح ها، اکرام ایتام است.
قنبر موسی نژاد افزود: از ١٢ شهرستان استان مرکزی هشت شهرستان جز مناطق محروم هستند.
وی تصریح کرد: بیش از سه هزار و ٨٠٠ خانوار نیازمند استان مرکزی مستمری دریافت می کنند و بیش از ٢ هزار و ٢٠٠ خانواده توسط زنان سرپرستی می شود.
موسی نژاد بیان کرد: بیش از ٦ هزار و ٧٠٠ فرزند در قالب طرح ایتام و طرح محسنین تحت حمایت قرار دارند و بیش از یک هزار و ١٠٠ بیمار صعب العلاج نیز در کنار نیازهای روزانه، تامین نیازهای درمانی می شوند.
وی افزود: بیش از یک هزار و ٨٠٠ کودک کمتر از ٦ سال، تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی قرار دارند.
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی عنوان کرد: بیش از ٢ هزار و ٧٠٠ خانوار تحت حمایت امداد مستاجر هستند که حدود ٨٠ درصد این خانواده ها توسط زنان سرپرستی می شوند.
یک واعظ و سخنور نیز در سخنانی گفت: امروز بزرگترین کار خیر حمایت از ایتام و فرزندان محسنین است اما، زمان آن فرا رسیده در کنار این امر مهم خیران برای جلوگیری از گناه اسباب ازدواج جوانان را تامین کنند.
حجت الاسلام ابوالفضل صابری بیان کرد: توجه به معیشت خانواده های نیازمند و تامین نیازهای آنان ضمن برخورداری از اجر اخروی از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند می شوند.
٦٩٩٢/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.