به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسن دوگانی روز شنبه درآیین افتتاح ساختمان دانشگاه پیام نور شهرستان کلاله در شرق استان گلستان به توسعه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در 500 واحد دانشگاهی پیام نور سراسر کشور، امر تعلیم و تربیت دانشجویان در جریان است.
وی به نقش دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه های مختلف برای کشور اشاره کرد و گفت: همه نگرانی و واهمه آمریکا و وابستگانش، پیشرفت های علمی و فناوری های تخصصی و کاربردی جمهوری اسلامی ایران است.
دکتر دوگانی ادامه داد: دانشگاه ها پیشقراولان تربیت نخبگان و نیروی انسانی متخصص و کارآمد هستند و اگر نخبگان و نیروهای متخصص در مراکزدانشگاهی و علمی خوب تربیت شوند، جامعه نیز بهینه مدیریت خواهد شد.
وی گفت: برنامه ریزی، تامین منابع و تربیت نیروی انسانی متخصص از شاخص های پیشرفت کشور در عرصه های مختلف ، همچنین زمینه ساز مقابله با توطئه های دشمن است.
به گزارش ایرنا در این مراسم نماینده چهار شهرستان شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز شهرستان کلاله را دارای توانمندی و ظرفیت های بالقوه در عرصه های کارآفرینی ، توسعه و پیشرفت دانست و گفت: فرودگاه ، مراکز آموزش عالی به خصوص دانشگاه پیام نور از ظرفیت های کارآفرینی و توسعه این شهرستان هستند.
شهرام کوسه غراوی به افتتاح ساختمان دانشگاه پیام نور این شهرستان اشاره کرد وادامه داد: این مرکز آموزشی با 550 دانشجو شرایط ارتقا به واحد دانشگاهی را دارد و از مسئولان دانشگاه پیام نور انتظار می رود توجه لازم را به این موضوع داشته باشند.
فرماندار کلاله نیز این شهرستان را از مناطق محروم و توسعه نیافته شرق استان گلستان معرفی کرد و گفت : مسئولان برنامه وبودجه در برنامه ریزی و اختصاص پروژه و اعتبار، به شهرستان های محروم وکمتر توسعه یافته نگاه ویژه ای داشته باشند.
نصرت برزگر به افتتاح ساختمان دانشگاه پیام نور کلاله اشاره کرد و اظهارداشت : خیرین این شهرستان در احداث ساختمان این دانشگاه نقش اساسی داشتند و در انجام برخی امور حتی جلوتر از مسئولان حرکت کرده و زمینه تسریع دراجرای پروژه را فراهم می کردند.
فرماندار کلاله اعلام کرد: عملیات اجرایی ساختمان دانشگاه پیام نور این شهرستان از محل اعتبارات دولتی و حمایت خیرین، با هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال به پایان رسید.
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز کلاله نیز در سخنانی با تقدیر از خیرین، فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی این شهرستان که در عملیات اجرایی احداث ساختمان این دانشگاه مشارکت فعال داشته اند، گفت: این مرکز دانشگاهی درسال 1384 با یک رشته تحصیلی و 12دانشجو تاسیس شد.
ایوب بدراق نژاد افزود: دانشگاه پیام نور کلاله پس از 12 سال، امروز دارای ساختمان اختصاصی شد و دراین مرکز 550 دانشجو در هشت رشته کارشناسی حقوق ، علوم تربیتی ، اقتصاد ، مترجمی زبان، اقتصاد کشاورزی، ادبیات عرب، تاریخ و مدیریت امور بانکی به تحصیل مشغول هستند.
وی گفت: ساختمان دانشگاه پیام نور کلاله با زیربنای یک هزار و 450مترمربع در زمینی به مساحت چهار و نیم هکتار احداث شد و دارای بخش های کتابخانه، سالن کنفرانس کلاس درس و سایت اداری می باشد.
شهرستان کلاله با بیش از110 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/1860/7478
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.