به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روزسه شنبه درنشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: تلاش ما در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان این است که از وضعیت متداول در آموزش و پرورش خارج و به پیشرفت برسیم.
وی با بیان اینکه در طرح تقویت بنیه علمی به دنبال ژست گرفتن نبودیم اظهار کرد: هدف از اجرای طرح تقویت بنیه علمی ارتقای سطح علمی دانش آموزان، استفاده از ظرفیت خانواده ها و قشرهای مختلف مردم بود.
سالاری تاکید کرد: باید فهم عمومی از ارزش درس خواندن در جامعه بالا برود برهمین اساس توجه ویژه به موضوع درس خواندن باید در دستور کار باشد.
وی با اشاره به 1.5 برابر شدن رتبه های زیر هزار داوطلبان استان بوشهر در کنکور سراسری گفت: توجه به تمام مقاطع تحصیلی جهش اساسی تری در قبولی های کنکور به دنبال دارد و نباید در این زمینه فریب حرف های عوام گرایانه را خورد.
استاندار بوشهر یادآور شد: تربیت فرزندان کار یک دستگاه نیست و منزلت درس خواندن و درس خوان ها درجامعه باید بالا برود.
سالاری، خواستار حضور فعال دستگاه های اجرایی در مراسم بازگشایی مدارس شد و گفت: این مشارکت نشان از توجه ما به آینده فرزندان است.
وی با بیان اینکه برگزاری منظم نشست های شورای آموزش و پرورش و تامین از اولویت های استان بوده است، ادامه داد: اگر استانی آرام و امن داشته باشیم سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی نیز با امنیت کامل برگزار می شود.
سالاری اضافه کرد: نمی توانیم از آموزش و پرورش غافل شویم و انتظار داشته باشیم که در کشور بدرخشیم، اگر نتوانیم دانش آموز قوی تربیت کنیم نباید انتظار داشته باشیم نتایج مثبتی در آموزش و پرورش شاهد باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال برای آماده سازی مدرسه های این استان 23میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.
ناصر کرمی افزود: برای بازگشایی مدرسه ها امسال همراهی و همکاری خوب و مناسبی بین آموزش و پرورش، فرمانداری و بخشداری های استان ایجاد شده است.
وی در باره سرانه های مدارس بیان کرد: با وجود برخی مشکلات مدرسه ها امسال سرانه ناچیزی برای مدرسه های شبانه روزی استان بوشهر واریز شده است.
کرمی در باره پروژه مهر گفت: کارگروه های پنج گانه برای پروژه مهر تشکیل شده است و تاکنون مشکل خاصی در این خصوص بجز موادر جزیی در مورد تجهیزات سرمایشی در استان وجود نداشته است.
وی بیان کرد: براساس ابلاغ جدید وزارت آموزش و پرورش نیروهای حق التدریس سالهای 81 تا 91 که در مقطع پیش دبستانی کار می کردند برای جبران کمبود نیرو جذب می شوند و براین اساس پرونده 342نفر در استان به وزارت آموزش و پرورش ارسال و موافقت اولیه گرفته شده است.
کرمی یادآور شد: امسال در روز اول مهر 213هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان بوشهر راهی مدرسه می شوند و در 9هزار و 600 کلاس درس و 2 هزار و 450 مدرسه ساماندهی می شود.
معاون دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: امسال یک هزار و481 دانشجو در 29 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه خلیج فارس بوشهر پذیرش شدند.
پرویزحاجیانی بیان کرد: امسال برای نخستین بار در رشته مهندسی نفت دانشجو در دانشگاه خلیج فارس پذیرش شدند.
وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد هم 695 نفر در 49 رشته پذیرش شدند ضمن اینکه در مقطع دکترا هم 33 نفر در 12 رشته پذیرش شدند.
معاون دانشگاه خلیج فارس خاطرنشان کرد: امسال 44 درصد قبول شدگان در دانشگاه خلیج فارس بوشهری، 36 درصد اهل استان فارس و 4.7 درصد اهل استان خوزستان بودند ضمن اینکه 53.7 درصد زن و 46.2 درصد هم مرد قبول شدند.
حاجیانی افزود: 53 درصد قبولی ها دیپلم ریاضی، 24 درصد دیپلم تجربی و 21 درصد هم دیپلم انسانی داشتند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.