به گزارش خبرآنلاین لرستان،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه به ضرورت آموزش پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت : باید سطح هوشیاری مردم را در مواقع بحرانی افزایش داد و از آسیب های بحرانها جلوگیری کرد . خدانظر دریکوند افزود : بهترین حالت آمادگی این است که برای مصون ماندن از خطرات احتمالی پیش بینی های لازم اندیشیده شود . دریکوند نقش آموزش و آگاهی را در کاهش خطرات موثر برشمردو گفت : با آموزش می توان از آسیب های مختلف جلوگیری کردو سطح آسیب ها را کاهش داد . وی در ادامه به برگزاری کارگاههای آموزشی و جلسات هم اندیشی تاکید کردو افزود : کار پیشگیرانه در حوزه پدافند غیرعامل جز با تعامل و هم افزایی امکان پذیر نیست و این تعامل با توجه به گستردگی ، تاثیر گذاری و اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش به مراتب بیشتر می شود .
دریکوند در پایان سخنان خود به ظرفیت بالقوه آموزش و پرورش و مدارس در فرهنگ سازی پدافند غیر عامل افزود : می توان با تکیه بر ظرفیت آموزش و پرورش به آگاهی و آمادگی جامعه همت گماشت .
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری لرستان هم در این جلسه به تهدیدات مختلف در اجتماع اشاره کردو گفت : دستگاههای اجرایی و نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند تا آمادگی مردم در مواقع بحرانی بالا رود . علی سیف بر این نکته تاکید کرد که باید آموزش های لازم به آحاد جامعه داده شود تا بتوانند در مواقع لزوم چگونه رفتار کنند تا از آسیب ها و خطرات در امان بمانند . وی بر این نکته تاکید کرد که تهدید در کمین جوامع است و باید در مقابل تهدیدات آمادگی خود را بلا برد . وی به برنامه های هفته پدافند غیر عامل هم اشاره کردو افزود : برگزاری مراسم نمادین در مدارس ، برگزاری مراسم فرهنگی هنری و ورزشی با موضوع پدافند غیر عامل از جمله برنامه هایی است که در تمام مناطق و شهرستانها اجرا می شود
رئیس اداره حراست آموزش و پرورش لرستان هم با اشاره به اهداف پدافند غیر عامل گفت : فرهنگ سازی ونهادینه سازی موضوع پدافند غیرعامل ،ایمن سازی مراکز حیاتی ، حساس و مهم، توسعه کمی وکیفی نیروی انسانی متخصص، ارتقاء قابلیت بقاء و حفظ کشور در شرایط بحران، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مولفه های مقاومت در مقابل تهدیدات، فرهنگ سازی و ایجاد باور در مورد تاثیر پدافند غیر عامل در کاهش آسیب پذیری را از جمله اهداف پدافند غیر عامل برشمرد و گفت : کسب امنیت پایدار در توسعه و پایدار سازی زیر ساخت های حیاتی و به حداقل رسانیدن تاثیر بحران ها و تهدیدات دشمن بر زیر ساخت های حیاتی ، حساس و مهم از جمله اهداف دیگر پدافند غیر عامل است . محمد حسین احمدی افزود : برنامه ریزی لازم برای نکوداشت هفته پدافند غیر عامل در نظر گرفته شده و اجرای مراسم نمادین هفته پدافند غیر عامل ، برگزاری مسابقات فرهنگی و کارگاهی آموزشی از جمله برنامه هایی است که در این هفته اجرا می شود .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 764486
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.