به گزارش ایرنا مهدی نوید ادهم، شنبه در آیین نواختن زنگ مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در شیراز افزود: درسال های گذشته خروجی آموزش و پرورش به دلیل گستردگی آن، با وجود کوشش های فراوانی که صورت گرفت با نیازهای جامعه فاصله بسیار داشت از این رو برای کار آمدتر کردن و به روز رسانی این مجموعه، طرح سند تحول بنیادین به تصویب رسید.
وی ادامه داد: امیدواریم که با همکاری همه نهادها و مجموعه ها و به ویژه معلمان، بتوانیم این تحول جدی و سرنوشت ساز را برای آینده کشور و فراهم شدن زمینه تربیت پذیری دانش آموزان رقم بزنیم تا آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی به یک نهاد فرهنگی - تربیتی تبدیل شود.
نوید ادهم، نقش دانش آموزان در تحقق این برنامه را مهم توصیف کرد و افزود: به همین سبب بنا داریم تا با تحولی سازنده در رویکرد آموزش و پرورش، نقش آموزشی معلمان در مدارس را به یک نقش تربیتی تبدیل کنیم.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: عنصر اصلی در این تحول، دانش آموزان هستند که با کوشش دو چندان آنها می توانیم فرآیند تربیت پذیری را در کلاس درس آسان تر کنیم.
او اضافه کرد: معلمان باید شوق یادگیری در دانش آموزان ایجاد کنند اما این خود دانش آموزان هستند که باید صحنه گردان میدان یادگیری بوده و حضوری اثر بخش در کلاس درس داشته باشند.
وی، دانش آموز را بر اساس این سند، عنصر اصلی یادگیری دانست و اظهار داشت: در این تحول می خواهیم چرخه یاد دادن را به یاد گرفتن و تربیت کردن را به تربیت شدن تبدیل کنیم و لازم است که این مهم به مطالبه دانش آموزان و والدین تبدیل شود.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: در سال تحصیلی جدید در کل کشور 13 و نیم میلیون دانش آموز در 106 هزار مدرسه حضور می یابند و بیش از 960 هزار معلم پذیرای آنها هستند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.