شیرزاد بسطامی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا به شاخصه های لازم در جهت سنجش و ساماندهی خبرنگاران استان اشاره کرد و افزود: داشتن مدرک دانشگاهی یا معادل آن٬ عضویت در خانه مطبوعات٬ داشتن حداقل یکسال بیمه خبرنگاری٬ داشتن رزومه کاری در یکسال گذشته و تایید از سوی شورای مطبوعات استان٬ مهمترین شاخصه های در نظر گرفته شده برای یک خبرنگار می باشند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 250 نفر در سطح استان به کار تهیه خبر مشغول هستند، گفت: این افراد شامل خبرنگاران٬ روزنامه نگاران٬ مسئولان رسانه ای و بازاریابان هستند که باید در قالب های گوناگون ساماندهی شوند.
بسطامی در ادامه به طرح ساماندهی مطبوعات نیز اشاره کرد و افزود: در پاره ای از موارد مشاهده می شود که عده ای از افراد علی رغم داشتن امتیاز یک نشریه٬ مدت زیادی از چاپ آن خودداری کرده و اگر هم انتشار داشته اند به جهت جلوگیری از مشمولیت قانون ماده 16 بوده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در این راستا نیز ساز و کار خاصی پیش بینی شده است بدین صورت که حق انتشار آگهی تنها به نشریاتی داده شود که دو مؤلفه نظم در انتشار و میم الف ( تاییدیه آگهی ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان) را رعایت نمایند.
بسطامی در ادامه از وجود 81 رسانه مکتوب در استان خبر داد و گفت: همه این نشریات به یک میزان فعال نیستند.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.