به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند فرایند آموزش و پرورش را سیستمی عنوان کرد و گفت :در مجموعه آموزش و پرورش باید هر فرد ضمن انجام دقیق وظایف و مسئولیت های خود ، اهداف کلی دستگاه را در نظر بگیرد و متناسب با اهداف گروهی حرکت کند . وی تصریح کرد : در آموزش و پرورش اگر افراد کار خود را به خوبی انجام ندهند ، کل دستگاه با مشکل مواجه می شود و اثر این کم کاری و اهمال در کلیت دستگاه مشاهده می شود .

دریکوند به تئوری پنجره شکسته اشاره کرد و گفت : باید مواظب پنجره ای شکسته بود و اجازه نداد این منافذ موجب نابسامانی و اخلال دستگاه شوند .

وی به شوراها و جایگاههای تصمیم گیری جمعی در آموزش و پرورش هم اشاره کردو گفت : رویکرد این مجامع و کمیته برنامه ریزی توجه به خردو اندیشه جمعی و مشورت در تصمیم گیری هاست و باید تلاش شود تا خروجی این جلسات کمک به ارتقای تعلیم و تربیت و پیشبرد بهتر اهداف باشد . وی ملزم بودن اعضاء به تصمیمات و مصوبات جلسات را لازم و ضروری برشمردو افزود : پس از شور و مشورت و تبادل نظر کارشناسی و تخصصی باید در اجرای مصوبات قاطعیت داشت و اجازه نداد تا افراد در اجرای مصوبات به سلیقه و روش خود رفتار کرده و تفسیر به رای کنند .

دریکوند تفویض اختیار را از جمله راهبردهای کاری خود عنوان کرد و گفت : نباید عملکرد ها به گونه ای باشد که مدیران در اجرای سیاست تفویض اختیار با شک و شبهه برخورد نمایندو در انجام این سیاست تردید کنند .

وی در پایان سخنان خود به نگاه جامع اعضاء تاکید کرد و گفت : باید مصالح و منافع کلان تعلیم و تربیت مهمترین رویکردی باشد که اعضای کمیته برنامه ریزی به آن توجه دارند .

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 760823
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.