خسرو ساکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش، بهبود شیوه‌های آموزشی و افزایش کیفیت آموزش به نسل جوان، کودکان و نوجوانان کشور است.
وی اظهار کرد: به همین منظور طرح‌های مختلفی از سوی آموزش و پرورش تدوین و در مدارس کشور اجرایی شده که خوشبختانه در اجرای اینگونه طرح ها در مدارس شاهد پیش‌قدم هستیم.
وی یکی از این طرح‌ها را مربوط به بحث هوشمندسازی مدارس و شیوه‌های آموزشی دانست و خاطر نشان کرد: در این حوزه استان البرز کارنامه موفقی دارد زیرا همه کلاس های مدارس شاهد آن مجهز به سیستم هوشمند سازی شده است.
وی گفت: این مهم با تلاش ویژه مدیریت مدارس شاهد البرز و همراهی اولیاء و خیرین نیک اندیش انجام شد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه 291 کلاس درس در مدارس شاهد این استان دایر است، یادآور شد: در سال تحصیلی 97-96 بیش از 8 هزار و 600 دانش‌آموز در مدارس شاهد مشغول به تحصیل شده اند.
ساکی بیان کرد: 801 معلم در قالب پست های مختلف مسئولیت امور آموزشی و تربیتی مدارس شاهد البرز را بر عهده دارند.
در سال تحصیلی گذشته 8 هزار و 459 دانش آموز در مدارس شاهد استان البرز تحصیل کردند.
وی تصریح کرد: هوشمندسازی مدارس، ترکیبی از آیتم های مختلف همانند ایجاد بسترهای تکنولوژی، آموزش معلمان، تغییر محتوا، تجهیز و اتصال مدارس به شبکه اینترانت و آموزش مهارت های نرم افزاری به دانش آموزان است که مجموعه این آیتم ها می تواند تحولی در روش های سنتی آموزش ایجاد کند.
وی اضافه کرد: هوشمند سازی یکی از اولویت های تجهیزاتی مدارس است که نقش موثری در تسهیل مراحل یادگیری و کیفیت بخشی به سیستم آموزشی دارد.
ساکی افزود: آموزش و پرورش نیز نیاز به تغییر در این حوزه طبق سند تحول بنیادین و هوشمند‌ سازی مدارس دارد تا از این طریق بتواند نظام تعلیم و تربیت را متحول کند.
وی تاکید کرد: هوشمند‌سازی مدارس از راهبرد اساسی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است که در استان البرز با کندی به دلیل تنگناهای مالی در حال انجام است و نیاز به افزایش مشارکت های مردمی در مدارس البرز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.