به گزارش ایرنا خدانظر دریکوند روز شنبه در جلسه استانی فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری افزود : در 18سال گذشته روسای جمهور به نقش نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانش آموزی توجه کرده اند و این اقدام چرایی کار را قابل تامل می کند.
وی با تاکید بر اینکه این پرسش می تواند روح پرسشگری را در دانش آموزان زنده کند،بیان کرد: در پرسش ریاست جمهوری به 2 آرمان ادب و اخلاق و قدرت تحمل نظرات و افکار دیگران اشاره شده و نشان از اشراف ریاست جمهوری به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.
دریکوند بر این نکته تاکید کرد که فارغ از مهارت ، حرمت گذاشتن و احترام به افکار دیگران و آموزش ادب و اخلاق به دانش آموزان و شرکت در فراخوان پرسش مهر ، چرایی این پرسش مهمتر است.
وی اظهار کرد : باید مدرسه را به محیط تحمل افکار و نظرات مختلف تبدیل کنیم تا این مسئله تمرینی برای عمل در سطح بالاتر و در جامعه باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز گفت : در پرسش مهر ابعاد مختلف تربیتی مدنظر است.
محسن یوسفوند به شرکت 63هزار و 955 اثر در 4بخش پرسش مهر در سال تحصیلی گذشته اشاره کردو افزود :همچنین 37هزارو 856اثر در بخش خانواده ها به دبیرخانه استانی واصل شد که نشان از اهمیت موضو ع در خانواده ها دارد.
پرسش مهر امسال با عنوان چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟و چگونه و به چه سبکی می توان اخلاق بالاتر ،ادب والاتر و تحمل بالاتر را نهادینه کرد،مطرح شده است.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.