به گزارش ایرنا، والدین این دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کردند که چندین روز از آغاز سال تحصیلی می گذرد اما هنوز خبری از تحویل فرم لباس مدرسه فرزندمان نیست.
زهرا گوجری افزود: تقریبا 6 هفته از سفارش فرم لباس فرزندم به تولیدی که مدرسه معرفی کرده می گذرد ولی هنوز هیچ خبری نشده است.
وی بیان کرد: چندین بار به تولیدی که در خیابان فاطمیه کرج مدرسه معرفی کرده مراجعه کردم ولی نتیجه مثبتی نگرفتم.
وی خاطرنشان کرد: در هر بار مراجعه فقط با رفتار نامناسب و تند این تولیدی مواجه شدم.
وی اضافه کرد: هر روز باید کلی با فرزندم صحبت کنم تا به دلیل نداشتن لباس فرم به مدرسه برود.
سید محمد بابایی از دیگر اولیای دانش آموزان معترض است که فرزندش در دبستان تزکیه آموزش و پرورش ناحیه یک کرج مشغول تحصیل است که در این زمینه گفت: حدود یک ماه قبل از شروع مدارس برای سفارش فرم لباس فرزندم به تولیدی نیلوفر که مدرسه معرفی کردند ، مراجعه کردم.
وی یادآور شد: دو روز قبل از شروع سال تحصیلی برای گرفتن لباس فرم مراجعه کردم ولی گفتند حاضر نیست. وی اضافه کرد: یک خانمی که خود را شهبازی معرفی کرد در پاسخ به اعتراض بنده گفت: دلیلی وجود ندارد که اعتراض کنی چون سفارشات ما زیاد است. وی تصریح کرد: برو اقا هر وقت آماده شد به شما پیامک میدهیم تا سفارشتان را تحویل بگیرد
حسین ابوالحسنی از دیگر اولیای دانش آموزان معترض به تحویل نشدن لباس فرم دانش آموزان البرزی اظهار کرد: فرزندم در یکی از مدارس متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج مشغول تحصیل شده است که هر روز صبح مجبور است با لباسی غیر از فرم مدرسه در کلاس حاضر شود.
وی افزود: هر روز پسرم می گوید بچه های مدرسه او را مورد تمسخر قرار می دهند به خاطر لباس های رنگارنگی که می پوشد مورد تمسخر و آزار دیگران قرار می گیرد.
مریم اسحاقی از اولیای دانش آموزان دبیرستان فرقانی آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج نیز گفت: کیفیت پارچه و قیمت بالای لباس فرم دانش آموزان برای خانواده ها مشکلاتی را بوجود آورده است.
وی افزود: هنوز دخترم لباس فرم ندارد در حالی که سه هفته قبل از شروع مدارس برای لباس فرم دخترم به تولیدی که مدرسه معرفی کرده بود رفتم ولی هنوز امروز و فردا می کنند.
فاطمه سادات جعفری از اولیای دبستان کتابی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج نیز گفت: هنوز لباس فرم دخترم را تحویل نداده اند.
رئیس انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این زمینه گفت: لباس فرم دانش آموزان هیچ ربطی به آموزش و پرورش ندارد.
امیر والی پور در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تصمیم گرفته شده در استان ، انجمن اولیاء و مربیان و مدیران مدارس تصمیم گیرنده طرف قرار داد با هستند.
وی بیان کرد: اولیای دانش آموزان شکایت خود را به مدیر مدرسه و رئیس انجمن اولیاء و مربیان آن مدرسه منعکس کنند تا برطرف شود.
رئیس بازرسی اصناف البرز نیز در این زمینه گفت: از اوایل تابستان 96 کارگروه پوشاک مدارس استان البرز تشکیل شد تا روند نظارت بر لباس فرم دانش آموزان در این استان فراهم آید.
رستمی بیان کرد: این کارگروه با هدف پیشگیری و کاهش تخلفات و رانت در این بخش فعال شد.
وی خاطر نشان کرد: امسال اتحادیه پیراهن دوزان و خیاطان مسئولیت تهیه فرم لباس دانش آموزان را بر عهده داشتند.
وی گفت: یک تیم بازرسی برای این کار در نظر گرفته شد . وی افزود: 17 شکایت در زمینه لباس فرم دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.
وی یادآورشد: از واحدهای تولیدی پوساک مدارس 100 بازرسی انجام شد.وی تاکید کرد:شکایت عدم تحویل فرم لباس دانش آموزان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
تا کنون در مدارس استان البرز مشخصات 434 هزار و 785 دانش آموز در سامانه ثبت نام به ثبت رسیده است که پیش بینی می شود این رقم به بیش از 460 هزار در سال تحصیلی جدید برسد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.