قزوین-ایرنا-دانش آموزان روستای چوقور از توابع طارم سفلی امروز یکشنبه به علت بازگشایی نشدن دبیرستان شبانه روزی منطقه خود (حصار) اعتراض و اولیای آنها از حضور فرزندان به کلاس های درس دبیرستان شبانه روزی روستای سیاهپوش ممانعت کردند.
رییس آموزش و پرورش طارم سفلی در توضیح این موضوع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:این دبیرستان شبانه روزی از چهار سال پیش به دلیل کمبود آمار دانش آموزی تعطیل شده و آموزش و پرورش طارم سفلی هیچ مخالفتی با بازگشایی و راه اندازی دبیرستان مشروط به اینکه آمار دانش آموزی برای سنوات بعد نیز به حد نصاب لازم برای تشکیل مدرسه برسد، ندارد.
جعفر سپهریان اظهار کرد: آمار ورودی و خروجی این دبیرستان در سال‌های آتی حاکی از کمبود آمار دانش آموزی در آینده دارد.
وی افزود: گرچه تعداد دانش آموزان متوسطه این منطقه با 30دانش آموز به حدنصاب لازم برای تشکیل دبیرستان شبانه روزی رسیده اما آمار اندک دانش آموزان پایه ششم ابتدایی این منطقه در سال جاری نشان می دهد که در صورت بازگشایی دبیرستان، در سال آینده نیز با کمبود دانش آموز متوسطه اول و در نتیجه انحلال دوباره دبیرستان شبانه روزی حصار مواجه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به خوبی مشکلات و شرایط سخت تردد در مسیر خطرناک حصار به دبیرستان شبانه روزی سیاهپوش را درک می کند اما در شرایط فعلی امکان بازگشایی دبیرستان حصار به علت محدودیت آمار سال آینده وجود ندارد.
سپهریان ادامه داد:با این حال آموزش و پرورش منطقه در صورت صدور مجوز های لازم از سوی مراجع بالادستی و تامین زیرساخت های لازم از بازگشایی دبیرستان شبانه روزی حصار در مقطع متوسطه اول استقبال می کند.
بخش طارم سفلی به مرکزیت سیردان هم اکنون دارای پنج دبیرستان شبانه روزی شامل دبیرستان پسرانه شهیدمحمدیان سیاهپوش، دبیرستان دخترانه فاطمیه روستای نیارک، دخترانه ماهین، کلج و دخترانه کوهگیر است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.