به گزارش خبرنگارایرنا محمد رضا ملکشاهی راد روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن جلسات اتاق بازرگانی،صنایع و معادن خرم آباد با بیان اینکه باید واقعیت ها را به مردم گفت، افزود:در حال حاضر حدود 10 هزار میلیارد ریال بودجه استان لرستان است که پنج هزار و 500 میلیارد ریال آن بودجه توازن منطقه ای بوده و تاکنون دولت نتوانسته است که بودجه توارن منطقه ای را پرداخت کند. ملکشاهی راد ادامه داد: در صورت تخصیص 30 یا 40درصدی بودجه توسط دولت ، حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار باقی می ماند که با این مبلغ اقدام قابل توجهی نمی توان انجام داد.
وی اظهار کرد:لرستان برای قرار گرفتن در میانگین کشوری 200 هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند دارد که با این اعتبار تا چند سال دیگر طول خواهد کشید.
به گفته وی دولت و مجلس به دنبال تقویت بخش خصوصی هستند در حالی که شرایط مناسب برای نقاط محروم در این صندوق وجود ندارد.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه در استان ها میدان رقابت است و نیازمند ابزاری است که استان هایی مانند لرستان ندارند.
ملکشاهی راد اظهار کرد: در بودجه سال 97 باید چند خروجی مشخص برای لرستان وجود داشته باشد.
دادستان خرم آباد نیز در این جلسه گفت: با توجه به زیرساخت های موجود و وجود برخی طرح های ناتمام در لرستان باید بودجه ای خاص به منظور اتمام و به سرانجان رساندن این طرح ها در نظر گرفته شود.
سعید رازانی افزود: اتمام برخی طرح های نیمه تمام استان لرستان با وضعیت فعلی شاید تا سال های سال هم به انجام نرسد که باید به منظور تسریع در روند اتمام آنها بودجه خاصی لحاظ شود.
به گفته وی یکی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی میزان بالای جرائم تاخیر در پرداخت وام ها است بطوریکه مثلا شخصی که 500 میلیون تومان وام گرفته است بعلت جرائم تاخیری که برای آن واحد تولیدی حساب می شود باید یک میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت کند.
رازانی افزود: رفع این مشکل در کمیسیون های مربوطه در مجلس باید مورد توجه نمایندگان قرار گیرد و ضریب معقولی برای جرائم تاخیر در پرداخت وام ها در نظر گرفته شود.
دادستان خرم آباد در خصوص روند اجرای طرح کاداستر نیز گفت: اجرای این طرح همراه با مشکلاتی است در حالیکه که مطابق برنامه ششم توسعه و ضوابط بودجه سال 96 ادارات دولتی باید نسبت به ثبت اموال غیرمنقول خود اقدام کنند اما انجام این کار عملا نیازمند بودجه و یک سری اقدامات و مقدمات است تا ادارات تکلیف قانونی خود را موظف به انجام آن شود.
وی در خصوص مشکلات مرتبط با کم آبی در بخش هایی از استان لرستان از جمله کوهدشت نیز گفت: باید برای نصب کنتورهای هوشمند و حفظ و نگهداری از منابع آب های زیرزمینی باید بودجه خاصی در نظر گرفته شود.
جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و شورای توسعه و برنامه ریزی استان روز پنجشنبه با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و مجاسبات مجلس شورای اسلامی در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار شد.
1920/6060/7274/3210
خبرنگار:مریم نریمانی ، محمد یاراحمدی، مهری میردریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.