به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی درخطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد افزود: هفته اول محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و عمل به این فریضه واجب الهی تاکید شده است.
وی با اشاره به اینکه مسلمانان نباید نسبت به دین، اسلام، قرآن و سلامت جامعه بی تفاوت باشند اظهارکرد: امربه معروف و نهی از منکرهمه وظیفه مردم است و هم وظیفه حاکمیت اسلامی که باید به آن عمل شود.
امام جمعه بروجرد بیان کرد: مردم وظیفه دارند با تذکر لسانی به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمک کنند و حکومت اسلامی نیز وظیفه دارد بسترهای این فریضه را در جامعه فراهم کند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه بهترین معروف دراین ایام فلسفه قیام امام حسین(ع) است اضافه کرد: این ایام فرصت خوبی برای جوانان و نوجوانان است تا با حضور درهیات های مذهبی با فلسفه قیام عاشورا آشنا شوند.
وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس ادامه داد: ملت ایران باید تا همیشه تاریخ افتخارات دفاع مقدس را گرامی بدارند.
خطیب نماز جمعه ین هفته بروجرد اظهار کرد: همه ساله ابعاد جدیدی از حماسه بزرگ دفاع مقدس بیان می شود اما زمان که به جلو می رود ابعاد گسترده تری از آن نمایان می شود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: اگر امروز دشمنان اسلام، قرآن و ایران جرات تجاوز به این آب و خاک را ندارند مرهون رشادت های فرزندان غیور اسلامی در دوران دفاع مقدس است.
وی بیان کرد: انچه امروز سایه شوم جنگ را از سر ملت ایران دور کرده است روحیه ایثار و از جان گذشتگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.
امام جمعه بروجرد گفت: امروز قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح و توان دفاعی و نظامی ایران اسلامی در برابر دشمنان بی نظیر است.
7190/7273 خبرنگار:علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.