به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری در آئین این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، افزود: در دوران دفاع مقدس، نیروهای مسلح ما با رهبری امام راحل و همراهی مردم آنچنان موجبات شکست صدام را فراهم کردند که التماس می کرد که با هم صلح کنیم و آتش بس اعلام شود.
وی به مناسبت های 31 شهریورماه به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس، ماه محرم، و هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ناجوانمردانه به کشور ما حمله شد و دشمن احساس کرد ما ضعیف هستیم و صدام به قدری اطمینان داشت که بقیه مصاحبه خود را موکول به مصاحبه تهران کرد.
وی خاطرنشان کرد: در آن زمان تازه انقلاب کرده بودیم و نیروهای نظامی ما انسجام لازم را نداشتند اما امام راحل در روزهای اول فرمودند آنچنان سیلی به صدام بزنیم که نتواند از جای خود برخیزد و همین گونه نیز شد.
آیت الله جعفری گفت: در دوران دفاع مقدس هیچ کشوری به ما سلاح نمی فروخت اما ایمان مردم، رهبری امام و فداکاری مردم ایران اسلامی، مشکلات جنگ را حل کرد و سرانجام ایران در این جنگ به پیروزی رسید.
امام جمعه کرمان همچنین به آغاز سال تحصیلی نیز اشاره و بیان کرد: مسئولان آموزش و پرورش همه تلاش خود رابه کار گرفته اند که نونهالان این سرزمین به بهترین نحو مورد آموزش و پرورش قرار گیرند.
وی به سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه در سال 1360 نیز اشاره کرد و گفت: مردم در صحنه حضور دارند و در آئین رژه نیروهای مسلح امروز نیز جمعیت فوق العاده ای حضور یافته بودند و در این زمینه از همه فرماندهان نظامی و انتظامی تشکر می کنم.
وی در ادامه سخنان خود به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: این فریضتین اگر به درستی اجرا شود، حلال همه مشکلات خواهد بود.
وی ادامه داد: در طول زمان ممکن است افرادی به دلیل نداشتن بصیرت و آگاهی لازم، امر به معروف و نهی از منکر را به گونه ای مطرح کرده اند که موجبات دلسردی توده مردم را فراهم کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: باید از همه امکانات موجود از جمله آب، برق و سایر امکانات به درستی استفاده کنیم زیرا رعایت مساله قناعت به مفهوم صحیح کلمه، مشکلات امروز جامعه ما را برطرف می کند چرا که کشور ما و استان کرمان استانی کم آب است وباید از منابع آبی به درستی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: استاندار کرمان برای حل مشکل آب در کرمان گام های ارزشمندی را برداشته اند و ممکن است ثمره این اقدامات چند سال دیگر مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه ما ملتی پرمصرف هستیم، گفت: آمارها نشان می دهد که مصرف انرژی و سایر امکانات در کشور ما بیش از سایر کشورها است.
امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به اهمیت گره گشایی از کار مردم، گفت: مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند و اگر بتوانیم کاری انجام دهیم که مشکلات آنها حل شود باید حتما اقدام کرد.
آئین نماز جمعه کرمان در مصلای امام علی (ع) برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.