به گزارش خبرنگارایرنا محمد اصلانی درسخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: توسعه حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی درلرستان باعث توسعه و رشد استان خواهد شد.
به گفته وی طرح های توسعه ای لرستان مانند فرودگاه، راه آهن، آزاد راه اراک - بروجرد - خرم اباد به سرعت در حال اجرهستند تا استان را در مسیر پیشرفت قراردهد.
وی اظهار کرد: لرستان در دولت تدبیر و امید با تلاش و کوشش فراوان از رتبه یکم بیکاری به رتبه دهم ارتقا یافته است.
معاون هماهنگی وامورعمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: بیمارستان آیت الله بروجردی و سد ابسرده 2 طرح مهم شهرستان بروجرد هستند که با به بهره برداری رسیدن آنها شاهد پیشرفت خوبی دربخش های بهداشت و درمان و تامین آب، برق و گردشگری این شهرستان خواهیم بود.
اصلانی بیان کرد: ایجاد شهرک نمایشگاهی خودرو و تعریض جاده دانشگاه نیز با سرعت درحال اجرا هستند.
وی با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان به طورجدی پیگیرایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بروجرد است گفت: این طرح عظیم باعث رونق اقتصادی لرستان و شهرستان بروجرد می شود که با پیگیری های انجام شده توسط سرمایه گذاربسیار قوی در حال انجام است.
معاون هماهنگی وامورعمرانی استانداری لرستان بیان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جایگاه شهرستان بروجرد را درلرستان و غرب کشور ارتقا خواهد داد.
اصلانی اظهار کرد: درمدت چهارساله دولت یازدهم حدود 150 مقام کشوری به لرستان سفر کرده اند که باعث شد موتورتوسعه استان با سرعت بیشتری حرکت کند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون یکهزار و 50 روستا در لرستان از نعمت گاز بهره مند هستند گفت: 700 روستای لرستان در دولت تدبیر وامید گاز رسانی شده است.
معاون هماهنگی وامورعمرانی استانداری لرستان با اشاره به جذب 112 درصدی اعتبارات درلرستان افزود: با توجه به رشد اقتصادی لرستان 173 درصد رشد صادرات داشته است.
اصلانی با بیان اینکه 45میلیارد ریال برای پل شهدای دانش آموز بروجرد تخصیص یافته است ادامه داد: این پل امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: شهرستان بروجرد با توجه به پتانسیل های فراوان برای پیشرفت و توسعه در بروجرد شاهد هجوم سرمایه گذاربه این شهرستان خواهیم بود.
بروجرد با بیش از350 هزارتن جمعیت و یک هزارو 606 کیلومترمربع مساحت در شمال لرستان واقع و دومین شهرستان پرجمعیت این استان است.
دوم تا هشتم شهریوردرتقویم کشورایران به مناسبت انفجاردفترنخست وزیری درهشتم شهریورسال 1360 و شهادت شهیدان محمد علی رجایی رئیس جمهور و محمد جواد باهنرنخست وزیربه عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7273/7190 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.