علی محمد شاعری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح های هفته دولت در این شهرها به خبرنگار ایرنا گفت : تخصیص تجهیزات و امکانات در شرق مازندران با سایر شهرهای استان تناسب ندارد و لازم است شان مردم منطقه و حق و حقوق آنان در تقسیم امکانات رعایت شود.
وی به عنوان نمونه به نبود یا کمبود تجهیزات پزشکی و بهداشتی در این سه شهرستان شرقی مازندران اشاره کرد و گفت : در حالی که شهر ساری دارای هشت مرکز تصویربرداری پزشکی ' ام آر آی ' است ، در سه شهرستان بهشهر ، نکا و گلوگاه که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارند ، چنین مراکزی وجود ندارد و تاکنون هم رایزنی ها برای رفع این کمبود ثمربخش نبوده است.
این نماینده مجلس افزود : با رایزنی های انجام شده قرار است اولین مرکز تصویریربرداری ام آر آی شرق مازندران در بهشهر در هفته دولت امسال افتتاح شود.
وی ادامه داد : این مرکز در بیمارستان امام (ره) بهشهر در فضای 200 متر مربعی با 50 میلیارد ریال اعتبار آماده شده است.
شاعری گفت : عادلانه نیست که تجهیزات و امکانات پزشکی در دیگر شهرهای مازندران مستقر شود و در این سه شهرستان شرقی استان فقط به ساخت مرکز بهداشت و خانه بهداشت اکفتا کنیم .
وی افزود : امکانات بهداشت و درمان شرق مازندران باید مثل مرکز و سایر شهرهای مختلف استان تخصیص یابد و شاخص های سلامت افزایش یابد.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس گفت : انتظار مردم منطقه این است که مسئولان محترم در سال های آینده کمبودها را جبران کنند تا شهروندان مجبور نشوند برای دریافت خدمات پزشکی به سایر شهرهای استان سفر کنند .
** گلوگاه فاقد بیمارستان مجهز
شاعری با اعلام این که شهرستان گلوگاه با بیش از 40 هزار نفر جمعیت فاقد یک بیمارستان کاملا مجهز است ، گفت : کلنگ فاز دوم بیمارستان 50 تختخوابی گلوگاه در هفته دولت امسال به زمین زده می شود و فاز دوم بیمارستان 50 تختخوابی امام حسین(ع) نکا هم تا پایان شهریور کلنگ زنی خواهد شد.
وی افزود : سال 94 تنها یک دستگاه آمبولانس به منطقه شرق مازندران اختصاص یافته بود ، اما شهرستان قائمشهر هفت دستگاه گرفت و جذب کرد و در سال 95 با تلاش انجام شده 6 دستگاه آمبولانس برای شرق مازندران گرفتیم و تلاش داریم تا به 10 دستگاه آمبولانس افزایش یابد.
این نماینده مجلس در مورد طولانی شدن پروسه ساخت بیمارستان 270 تختخوابی جایگزین بیمارستان امام بهشهر هم گفت : تلاش داریم تا این بیمارستان در یک سال آینده به بهره برداری برسد .
شاعری گفت : زیرساخت های بهداشت و درمان باید بیش از پیش در شرق مازندران فراهم شود چرا که خدمات فراوانی در انقلاب و جنگ داشته ایم و با وجود اینکه در انقلاب اول بوده ایم در محرومیت هم اول هستیم.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.