به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در افتتاحیه بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد اشاره به خدمات بهداشتی و پزشکی در مناطق دور افتاده از جمله جنوب کرمان کرد و افزود: جنوب کرمان مظلوم ترین و فقیر ترین مردم کشور هستند که چند روز اخیر در این منطقه یک بیمارستان افتتاح شد.
وی افزود: مسئولان این منطقه می گفتند برای اولین بار است با اصطلاح ها و خدمات پزشکی آشنا شده اند و تاکنون از این خدمات بی بهره بوده اند و حتی نام ام آر آی یا سی تی اسکن را هم نشنیده بودند.
وی به منطقه محروم سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و گفت: در این منطقه نیز خدمات خوبی ارایه شده است، در سال های گذشته کمبود شدید پزشک بود که هم اکنون این مشکل نیز رفع شده است.
وی اظهار کرد: قبل از دولت تدبیر و امید 27 پزشک در این منطقه خدمت می کردند که هم اکنون به 150 تا پزشک رسیده است.

* خدمات به محرومان خیلی دیر شروع شد
هاشمی با بیان اینکه خدمات به محرومان خیلی دیر شروع شده است گفت: ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در دولت یازدهم ارتقا یافت، ای کاش این خدمات در دولت ها اول و دوم بعد از انقلاب به مردم ارائه می شد.
وی برارائه خدمات به مناطق محروم در این دولت اشاره کرد و افزود: تنها در استان خراسان شمالی در دولت یازدهم بیش از 88 هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی ساخته شده است که در تمامی دولت های گذشته در مجموع 117 هزار متر مربع بوده فضا بوده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سایر استان ها و به خصوص در مناطق محروم و دور دست نیز چنین خدماتی ارائه شده است.
در دولت یازدم 24 هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی کشور افزوده شده است.
با احتساب این سفر وزیر بهداشت و درمان تاکنون 6 بار به استان 864 هزار نفری خراسان شمالی سفر کرده است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007 / 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.