حجت الاسلام علی ارکبان روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا با اشاره به اینکه برای مرمت وبهسازی این مساجد و بقاع متبرکه پنج میلیارد ریال اعتبارپیش بینی شده بود افزود: درجلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان 2میلیارد و 900 میلیون ریال برای اجرای طرح های عمرانی اوقاف بروجرد مصوب شده که با تخصیص این میزان اعتبارعملیات بهسازی ومرمت این اماکن آغازخواهد شد.
وی با تاکید برضرورت تعمیرونگهداری مساجد و بقاع متبرکه بروجرد بیان کرد: بقاع متبرکه این شهرستان همه ساله به خصوص درایام تابستان و نوروزمیزبان بیش از 300هزارمسافران و گردشگران هستند.
رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان بروجرد اظهارکرد: عملیات بازدید ازبقاع و مساجد روستایی و رسیدگی به آنها وحل مشکلات و نیازهای آنها به طورمستمردر طول سال انجام می شود.
حجت الاسلام علی ارکبان از آغاز طرح تابستانی نشاط معنوی درامام زادهد جعفر(ع)، امام زاده قاسم(ع)، امام زاده بوالحسن (ع)، امام زاده خالدبن علی و امام زاده روستای تپه مولا این شهرستان خبرداد وگفت: طرح نشاط معنوی در رشته های احکام، قرآن، اخلاق و معارف، رشته های ورزشی، اردوهای یک روزه سیاحتی زیارتی و بازی و سرگرمی اجرا می شود.
وی ادامه داد: طرح نشاط معنوی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و دینی، سبک زندگی اسلامی، پاسخگویی به شبهات و مشاوره خانوادگی، پاسخگویی به سوالات جوانان با حضور روحانیون اعزامی اداره اوقاف در حال اجرا است.
حجت الاسلام ارکبان اضافه کرد: شهرستان بروجرد با جمعیت 350 هزارتنی دارای 300 مسجد شهری و روستایی است که نقش مهمی در ترویج دین مبین اسلام و گرایش جوانان به مسجد و جلوگیری ازآسیب های اجتماعی دارد.
شهرستان بروجرد دارای 17 بقعه متبرک است.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.