حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح نیاز سنجی در راستای طرح سه هزار مسجد سه هزار کتابخانه در سه مرحله و برای 9 شهرستان استان شامل رشت ، آستارا ، تالش ، صومعه سرا ، فومن ، شفت ، آستانه اشرفیه ، لاهیجان و سیاهکل تعریف شده است.
وی با بیان این که طرح تجهیز و ایجاد کتابخانه در مساجد بعنوان یک طرح کشوری است اظهار کرد : مرحله نخست شامل شناسایی و نیاز سنجی ، مرحله دوم تکمیل و تجهیز کتابخانه های مساجد و مرحله سوم مختص دیگر شهرستان های استان خواهد بود .
حجت الاسلام پورابراهیم به فقر فضای مطالعه در گیلان اشاره و بیان کرد: بقیه مساجد در سال‌های آتی نیازسنجی و با همکاری استانداری، کتابخانه های مساجد تجهیز می شوند.
وی همچنین به اجرای طرح‌های نوین فرهنگی به صورت آزمایشی در گیلان پرداخت و خاطر نشان کرد: جشنواره شیوه‌های نوین معارف دین در گیلان با موفقیت انجام شد و برخی از استان‌ها مشتاق برگزاری این طرح هستند.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اظهار کرد: ترویج فرهنگ دینی با برگزاری برنامه‌های آموزشی با توجه به ظرفیت‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مهیا خواهد شد.
حدود سه هزار مسجد در گیلان وجود دارد که حدود 900 کانون فرهنگی هنری در آنها فعال است.
خبرنگار: ضامن **انتشار دهنده : بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.