به گزارش خبرآنلاین لرستان، سردار مویدی در این نشست ابراز داشت:تلاش های استان لرستان در مبارزه با مواد مخدر و حوزه پاکسازی قابل تقدیر است که منجر به متلاشی باندهای مافیایی بسیاری شده است.
وی تاکید کرد:مبارزه،پیشگیری و پاکسازی در حوزه اعتیاد امری زمانبر و مستمر بوده علاوه بر اقدامات شبانه روزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشارکت و همت سایر دستگاه های اجرایی ذی ربط نظیر کمیته امداد،بهزیسنتی، آموزش و پرورش و سایر سمن ها و انجمن های مردم نهاد را می طلبد.
سردار مویدی نقش و اهمیت آموزش پرورش در آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد در جامعه را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود:مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در قشر نوجوان جامعه آموزش و پرورش در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور قرار گرفته است.
در ادامه این نشست خدانظر دریکوند مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: با فرهنگ سازی و نهادینه سازی سه مبحث مهم ، تقاضای مواد مخدر در جامعه کم خواهد شد:
1-آموزش شناسایی مواد
2-آموزش مهارت های زندگی
3-آموزش سبکهای فرزند پروری به والدین
دریکوند افزود:آموزش و پرورش فقط در بند آموزش مباحث درسی محدود نبوده و این سه برنامه خطیر را در راستای آگاه سازی، نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،آموزش اصول ومهارت های برخورد با فرزندان، زودن اعتیاد و ناهنجاری ها از جامعه و افزایش فعالیت های اجتماعی و...را در دستور قرار داده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 699792
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.