به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: سرانه آموزشی لرستان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است که تلاش می شود در سال جاری این میانگین به وضعیت مطلوبی برسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر از مجموع چهار هزار و 200 مدرسه استان حدود 48 درصد آنها دارای استاندارهای لازم در مقابل خطرات نیستند و نیازمند مقاوم سازی در راستای رفع نگرانی والدین و فرهنگیان و دانش آموزان هستند.
به گفته وی در حال حاضر43 مدرسه شبه کپری و 46 مدرسه خشتی و گلی در سطح استان وجود دارد که مدارس مقاومی نیستند و نیازمند رفع مشکل سازه ها هستندو تلاش می شود در سال جاری این مدارس تعیین تکلیف و مقاوم سازی شوند.
وی تاکید کرد: در راستای مقاوم سازی این مدارس با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد علوی، خیرین مدرسه ساز کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا رایزنی شده است.
بازوند بر ضرورت ساماندهی و احداث نمازخانه های مدارس تاکید کرد و گفت: وضعیت سالن های ورزشی مدارس استان نیازمند اعتبارات بیشتری می باشد و ورزش یکی از اولویت های آموزش و پرورش است که برخی از طرح ها نیمه کاره با اعتبارات بسیار پایین است.
وی با اشاره به اینکه لرستان به دلیل نبود صنایع و بهره مندی از ورزشگاه وسالن ورزشی صنعت ها دارای سرانه فضای ورزشی پایین است، بیان کرد:نبود فضای ورزشی صنایع باعث خلا در حوزه ورزش شده است.
بازوند گفت: در سال جاری 310 میلیارد ریال اعتبار به نوسازی مدارس استان اختصاص داده شده که امید است 500 میلیارد ریال نیز از اعتبارات ملی به استان کمک شود.

**هنرستان های لرستان نیازمند اعتبارات ویژه ای هستند
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه گفت: میزان اعتبارات استان در راستای رفع برخی مشکلات در آموزش و پرورش کم است و نیازمند توجه ویژه ای از سوی وزارتخانه می باشد.
خدانظر دریکوند با اشاره به شعار سال در راستای اشتغال و تولید و تاکیدمقام معظم رهبری در این راستا گفت: هنرستان ها می توانند در اشتغال موثر باشند و زمینه مهارت آموزی را فراهم می کنند.
به گفته وی در حال حاضر به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات گرایش به هنرستان ها کم است، افزود: نبود تجهیزات و کارگاه های فعال انگیزه را برای دانش آموزان کم کرده است.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.