مراد مالمیر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تقویم زمانی برای سهولت خانواده ها در تهیه کتاب های درسی و همچنین سازماندهی فرآیند ثبت سفارشات و توزیع به موقع کتاب های درسی در استان البرز ترسیم و اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی 97-96 برابر دستورالعمل وزارتخانه ای تنظیم شده است، اظهار کرد: والدین دانش آموزان در هر دوره تحصیلی باید برای ثبت سفارش کتاب در تاریخ های تعیین شده به سامانه مراجعه کنند.
وی در ادامه به فرآیند سفارش کتاب های درسی در هر دوره و پایه تحصیلی در البرز پرداخت و یاد آور شد: پیش بینی می شود در پایه اول ابتدایی مدارس این استان حدود 43 هزار و 500 دانش آموز داشته باشیم که والدین برای سفارش کتاب در این پایه می توانند از 15 تیر تا 17 شهریور ماه 96 اقدام کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: پایه های دوم تا ششم ابتدایی نیز از 19 فروردین تا هفدهم شهریور ماه فرصت برای ثبت سفارش کتاب های درسی دارند.
مالمیر خاطر نشان کرد: ثبت سفارش کتاب های پیش دانشگاهی در رشته های تجربی، ریاضی ، انسانی و هنر نیز از 19 فروردین تا 15 خرداد ماه 96 در این استان انجام شد.
وی تصریح کرد: سفارش کتاب های درسی فنی حرفه ای در پایه دهم و یازدهم هم از 15 تیر آغاز و تا 17 شهریور ماه 96 ادامه دارد.
وی اضافه کرد: برای تهیه کتاب های دهم و یازدهم رشته کاردانش نیازی به ثبت سفارش کتاب در سامانه نیست زیرا کتاب های این دانش آموزان در استان البرز که حدود 10 هزار و 761 نفر پیش بینی می شود ، خارج از سیستم سامانه ای است و از طریق مدارس توزیع می شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به ثبت سفارش کتاب های درسی در دوره تکمیلی استعداد های درخشان اشاره کرد و افزود: سفارش کتاب در پایه هفتم از از 15 تیر تا 17 شهریور ماه از طریق سامانه انجام می شود.
مالمیر یاد آور شد: ثبت سفارش کتاب در پایه های هشتم و نهم نیز از 19 فروردین تا 15 خرداد 96 برای 1272 دانش آموز البرزی انجام شد.
وی گفت: تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی 97-96 در البرز دارای یک بند اصلاح سفارش نیز می باشد که در آن فقط به دانش آموزان دوره ابتدایی و فنی حرفه ای از 15 تیر تا 17 شهریور ماه فرصت اصلاح سفارش کتاب داده شده است.
وی ادامه داد: توزیع کتاب های درسی دوره ابتدایی از اول مرداد تا 20 شهریور ماه از استان به نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش صورت می گیرد تا از 11 شهریور ماه 96 در مدارس توزیع شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: کار توزیع کتاب های پیش دانشگاهی از دو م اردیبهشت تا 16 خرداد ماه به نواحی و مناطق استان آغاز شد تا از 20 خرداد تا 19 تیر ماه سالجاری در اختیار دانش آموزان در مدارس قرار گیرند.
مالمیر بیان کرد: بر اساس تقویم زمانی کتاب های فنی حرفه ای نیز از اول تا بیستم شهر یورماه از طریق استان به منطقه و سپس از 20 تا 31 شهریور ماه 96 در مدارس به دانش آموزان تحویل داده می شود.
وی اضافه کرد: توزیع کتاب های تکمیلی استعدادهای درخشان پایه هفتم، هشتم و نهم از اول تا بیستم شهریور ماه از استان آغاز شده تا از یازدهم تا 31 شهریور ماه در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
وی نشانی سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی 97-96 را www.irTextbook.ir یا www.ir Text book.ir.com ذکر کرد.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.