به گزارش ایرنا،سید سعید شاهرخی سه شنبه شب در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی می باشد.
این مسئول همچنین گفت: در جلسه شورای اداری استان این مساله را به تمام فرمانداران و بخشداران ابلاغ خواهیم کرد تا نهایت همکاری را با آموزش و پرورش استان داشته باشند و آموزش و پرورش نیز تلاش کند انتظارات از هر دستگاه را به صورت جداگانه و تفکیک شده در قالب پیشنهاد به آنها ارائه دهد.
وی در ادامه به هدایت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم موضوعی حساس در آموزش و پرورش است که از یک سو نیازمند یک جهت دهی و توسعه متوازن و از سوی دیگر مستلزم در نظر گرفتن علاقه و استعداد دانش آموزان می باشد.
شاهرخی ادامه داد: سال گذشته این موضوع در اولین سال اجرای دستورالعمل جدید با قدری چالش مواجه بود که خوشبختانه با تدبیر درست آموزش و پرورش استان قزوین به خوبی و موفقیت انجام شد.
وی بر توجیه درست خانواده ها نسبت به ابعاد مختلف انتخاب رشته دانش آموزان تاکید کرد و ادامه داد: باید با بسیج تمام امکانات و ظرفیت های خود تمام توان خود را برای آموزش،توجیه و ایجاد انگیزه در دانش آموزان بگذاریم تا با آموزش درست و مشاوره های مناسب این چالش به درستی برطرف شود چرا که آمار عملکرد استان قزوین در این خصوص گرچه از میانگین کشوری بهتر است اما باز هم نگران کننده بوده و باید به ظرفیت متوازن تری از رشته های درسی برسیم.
شاهرخی درادامه در پاسخ به انتقاد مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نسبت به تغییر کاربری زمین های آموزشی گفت: در تهیه طرح های جامع شهری بر اساس سرانه ها و طراحی شهری نقاطی را با توجه به تراکم جمعیت و میزان دانش آموزان برای فضاهای آموزشی معین می کنند اما این موضوع در افق بلند مدت است و قرار نیست به صورت دائمی و همیشگی این زمین ها در اختیار آموزش و پرورش باشد.
شاهرخی افزود: متولیان امور شهری از جمله مسکن و شهرسازی و شهرداری موظفند میزان سرانه آموزشی شهر را تامین کنند و کمیسیون ماده 5 می تواند تغییر کاربری دهد که البته آن نیز محدود است.
وی، نسبت به پیگیری این موضوع متناسب با نیازهای آموزش و پرورش استان با تاکید بر حفظ کاربری های آموزشی تاکید کرد و گفت: البته از سوی دیگر دغدغه این است که گرچه این زمین ها کاربری آموزشی دارند اما مالکیت آنها با آموزش و پرورش نیست و ممکن است صاحبان زیادی داشته باشند که آنها هم فشارهایی برای تعیین تکلیف زمین ها به مدیریت شهری تحمیل می کنند که در این صورت باید مر قانون درباره آنها رعایت شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین همچنین درباره نارضایتی آموزش و پرورش استان از عملیاتی نشدن برخی از مصویات قبلی شورای آموزش و پرورش نیز گفت:متاسفیم که برخی دستگاه ها با وجود تصویب قطعی این تصمیمات بی توجهی می کنند و بر همین اساس پیشنهاد می کنیم در فاصله تشکیل جلسات شورا پیگیری های مستمر از طرف نمایندگان آموزش و پرورش و استانداری برای تحقق مصوبات انجام و نتیجه آن در هر جلسه گزارش شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.