مهدی حاجتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 27 پایگاه در مناطق مختلف گیلان برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان آماده شده است.
وی اظهار داشت: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای این طرح است.
وی بیان داشت: در اجرای این طرح به نوآموزان در صورت تایید سلامت برگه های سلامت ارایه می شود که خانواده ها با در درست داشتن این برگه ها می توانند برای ثبت نام نهایی به مدرسه ای که ثبت نام اولیه را انجام داده اند، مراجعه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح اگر نوآموزی مشکوک به مشکل یا نارسایی جسمانی باشد به مراکز تخصصی پزشکی و درمانی ارجاع داده می شود.
وی با بیان این که 31 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان در استان گیلان تحت پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند، اضافه کرد:در اجرای این طرح 300 نفر از نیروهای آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی همکاری دارند.
در سال تحصیلی گذشته، بیش از 370 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.