به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از این اداره کل محمدرضا وطنی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در خصوص تلاش برای انسداد بیسوادی اظهارداشت: یکی از دلایل بازماندن این تعداد از تحصیل؛ وضعیت اقتصادی خانواده ها و بدسرپرستی آنان است.
وی با تاکید بر تلاش آموزش و پرورش گلستان برای بازگرداندن این دانش آموزان به مدارس اضافه کرد: برای تحقق نتیجه مطلوب نیاز به کمک دستگاه های دولتی و اجرای دقیق قانون توسط دستگاه های ذیربط دارد.
به گفته وی؛ تفاهمنامه هایی با دستگاه های مانند کمیته امداد، بهزیستی، بهداشت ودرمان در این راستا منعقد وبا ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات محلات، بخشداران و دهیاران صحبت شده تا از ظرفیت موجود برای بازگرداندن بچه ها به مدارس استفاده شود و در این راه کمک فرمانداران نیز ضروری است.
وی اضافه کرد که برای انسداد بیسوادی نیازمند یاری دستگاه های دولتی و سایر اقشار جامعه هستیم تا همه بچه های گلستان امکان تحصیل داشته باشند.
سومین جلسه شورای آموزش و پرورش گلستان با سه دستورکار تبیین و تشریح قانون شوراهای آموزش و پرورش، بررسی آسیب های اجتماعی درآموزش و پرورش و تبیین وضعیت پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی برگزار شد.
وطنی همچنین گفت که از سال 72 قانون شوراهای آموزش و پرورش تصویب و تایید شد و براساس آن شهرداری ها مکلف شدند که از محل درآمد مشخص شده، 5 درصد سهم آموزش و پرورش را پرداخت نمایند که صرف تامین تجهیزات و فضاهای آموزشی و پرورشی شود که اگر این قانون به درستی اجرا می شد امروز مشکل فضا و تجهیزات نداشتیم.
وی در مورد دستورکار دوم شورا نیزافزود: در هرشهرستان یک دبیرعلوم اجتماعی موظف است در شورای اجتماعی شهرستان عضو وبا همکاری فرمانداری مسایل و مشکلات دانش آموزان شناسایی و نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی در محیط های آموزشی و حتی در بیرون اقدام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز ترک تحصیل دانش آموزان را به دلایل مختلف به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: اینکه حدود 3 درصد دانش آموزان در استان ترک تحصیل کرده اند باید از سوی آموزش و پرورش آسیب شناسی شود.
علی اصغر طهماسبی؛ راه اندازی ستاد استانی و شهرستانی ساماندهی آسیب های اجتماعی در مدارس و دانشگاه ها و ایجاد مرکز رصد اجتماعی پیرامون آسیب ها و بازماندگان از تحصیل را از اقدامات ضروری در این حوزه برشمرد.
وی با بیان اینکه دانش آموز مهمترین عنصر در نظام آموزش وپرورش است، افزود: برخی از آسیب های اجتماعی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را به خطر می اندازد که می بایست این آسیب ها احصاء و اقداماتی در خصوص کاهش و کنترل آنها در مدارس صورت گیرد.
در سال تحصیلی 96-95 حدود 320هزار دانش آموز درمدارس استان گلستان دانش آموخته شدند.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.