به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش افزود: در زمان حاضر با ساخت اردوگاه علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توافق شده است و پس از مکان‌ یابی و واگذاری زمین مورد نظر، 50 درصد هزینه ساخت آن توسط کانون تامین می‌ شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برای ایجاد اردوگاه دانشجویی در استان بوشهر با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توافق مشترک شده است باید برای ساخت اردوگاه دانش‌ آموزی نیز با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمیته مشترک تشکیل شود.
سالاری دربخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در اجرای برنامه های طرح اوقات فراغت درتابستان، طرح بهره وری دانش آموزان با هدف مهارت افزایی، توسط مسئولان و خانواده ها در کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیت ورزشی دانش آموزان اظهار کرد: با توجه به محدودیت امکانات ورزشی آموزش و پرورش استفاده از سایر امکانات موجود در استان به غیر از تجهیزات ورزشی آموزش و پرورش از جمله زمینهای چمن مصنوعی و والیبال شهرها و روستاها ضروری است.
سالاری بیان کرد: با برنامه ریزی مناسب می توان از فضاها و امکانات وزشی موجود در استان بخوبی بهره برد.
وی گفت: با توجه به توزیع اعتبارات عمرانی در کمیته‌های برنامه ‌ریزی از هفته آینده در شهرستان‌ها، تامین اعتبار برای توسعه فضاهای ورزشی، تجهیز و تعمیر آنها باید مورد توجه قرارگیرد.
وی با تاکید بر توزیع عادلانه اعتبارها برای مدرسه سازی در سطح استان بوشهر گفت: برای توزیع عادلانه اعتبارهای مدرسه سازی مناطق 18گانه آموزش و پرورش استان سطح بندی شدند.
استاندار بوشهر در مورد واگذاری زمین برای ساخت موسسه های غیرانتفاعی آموزشی در این استان اظهارکرد: برای رسیدن به کیفیت آموزشی مدارس غیرانتفاعی استان باید زمین مناسب برای بهبود فضای آموزشی واگذار، توانمندی مالی، علمی و تخصصی مورد توجه قرار گیرد.
سالاری افزود: وضعیت علمی مدرسه های غیردولتی مقطع متوسطه استان مطلوب نیست به همین دلیل تنها در صورت ارتقای سطح علمی و آموزشی است که از این مدرسه ها حمایت می شود.
وی با تاکید بر تقویت آموزشگاه‌های علمی آزاد بیان کرد: در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان از ظرفیت آموزشگاه‌ها و موسسه های علمی توانمند استفاده شود.
سالاری گفت: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در شهرها و روستاهای استان بوشهر بعد از برگزاری کنکور سراسری اجرا و همه دانش‌ آموزان مقاطع تحصیلی مختلف زیرپوشش قرار می گیرند.
وی برهمکاری بیشتر دهیاران و شهرداران در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان تاکید کرد.
استاندار بوشهر گفت: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان شامل همه دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی می شود و تنها شامل دانش آموزان پشت کنکوری نیست.
سالاری تاکید کرد: اجرای طرح مشترک فرهنگی - آموزشی با همکاری صدا و سیما باید هدفمند، موثر، دانش آموز محور، رقابتی و تشویق کننده باشد نه اینکه فقط تصویر مسئولان پخش شود.
وی یادآور شد: مردم باید اهمیت اجرای طرح تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان را احساس کنند و تنها در این صورت است که از این طرح حمایت و استقبال می کنند.
سالاری با تاکید بر برطرف شدن مشکل اعتبار شهرداری‌ ها در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان افزود: 75دصد اعتبار این طرح از محل ارزش افزوده و مابقی از محل اعتبارات عوارض آلایندگی تامین و بر اساس شاخص جمعیت توزیع می‌ شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: واگذاری زمین با کاربردی آموزشی و فرهنگی به موسسه های خصوصی برای ساخت مدرسه های غیردولتی مورد توجه است و دراین ارتباط موسسه های توانمند در اولویت واگذاری زمین قرار دارند.
ناصر کرمی افزود: همچنین وام برای بهبود فضای آموزشی مدرسه های غیردولتی از طرف بانکها و موسسه های مالی تامین می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح توانمند سازی نیروی انسانی در قالب طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان، نیروی انسانی مدرسه های غیرانتفاعی استان نیز در کنار سایر نیروهای انسانی مدارس دولتی می توانند دراین دوره های آموزشی شرکت کنند.
کرمی افزود: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان بوشهر در مدت 2 سال پیاپی اجرا و امسال نیز از نیمه دوم تیرماه برای دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف در استان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: اجرای طرح نخبه پروری از طرف منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از جمله دیگر طرحهای مهم استان بوشهر است که در زمان حاضر این طرح برای شش شهرستان جنوبی استان اجرا می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.