به گزارش ایرنا، علی بیرانوند عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: از این تعداد، 100 معلم در سطح منطقه و شهرستان و 25 نفر نیز در سطح استان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
وی افزود: آیین ویژه بزرگداشت هفته معلم امسال به صورت استانی روز 12 اردیبهشت در مرکز استان با حضور مسئولان و اعضای شورای آموزش و پرورش و معلمان و فرهنگیان برگزار می شود.
بیرانوند برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی ویژه معلمان و برقراری تخفیف در پرداخت عوارض شهرداری برای این افراد را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته معلم اعلام کرد.
وی سپس با اشاره به گرایش دانش آموزان برای تحصیل در رشته تجربی یادآور شد: در این زمینه طرح هدایت تحصیلی با اهتمام جدی اجرا می شود تا دانش آموزان به سمت سایر رشته های تحصیلی ترغیب شده و آگاهانه انتخاب رشته کنند.
وی اضافه کرد: 30 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه باید در رشته تجربی تحصیل کنند ولی این آمار در استان ایلام بالای 60 درصد است که در این زمینه رسانه ها باید همکاری لازم برای آگاه سازی خانواده ها و دانش آموزان را داشته باشند.
بیرانوند همچنین از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره اردیبهشت ماه برای نوزدهمین سال متوالی در مرکز این استان با هدف جلب مشارکت های مردمی برای ساخت و توسعه مدارس برگزار می شود.
استاندار ایلام نیز در این نشست بر اصلاح رویکرد خانواده ها برای اجبار فرزندان شان به تحصیل در رشته تجربی تاکید کرد.
محمدرضا مروارید افزود: اجبار دانش آموزان به تحصیل در این رشته فرهنگی نادرست است که باید تغییر کند تا دانش آموزان آگاهانه رشته تحصیلی خود را براساس علایق شخصی انتخاب کنند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان ایلام افزود: باید برنامه های کارآفرینی و اشتغال زا در رسانه ها بیشتر برجسته و معرفی شود تا دانش آموزان هر چه بیشتر با این حوزه و رشته های تحصیلی فنی و کار و دانش آشنا شوند.
ببه گزارش ایرنا، حدود 100 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در یک هزار و 300 واحد آموزشی استان ایلام مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.