به گزارش خبرآنلاین لرستان،خدانظر دریکوند در این برنامه ها بر این نکته تاکید کرد که مهمترین رویکرد آموزش و پرورش غنی سازی اوقات فراغت است ، زیرا غنی سازی بار معنایی مثبتی دارد و بر خلاف پرکردن اوقات فراغت جنبه روزمره گی وباری به هر جهت ندارد . وی به تنوع رشته های پایگاههای اوقات فراغت اشاره کرد و افزود : دانش آموزان متناسب با علائق ،استعداد و نیازمندی خود از رشته های مختلف فرهنگی ، هنری ، قرآنی ، ورزشی و آموزشی استفاده می کنند .

وی در ادامه به تعامل با سازمان آموزش فنی حرفه ای اشاره کردو گفت : با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای 15مرکز فنی حرفه ای در ایام تعطیلات تابستان 75رشته را در قالب طرح هر دانش آموز، یک مهارت )) به دانش آموزان آموزش می دهند .

دریکوند در خصوص برنامه های خاص مناطق روستایی و عشایری تاکید کرد : با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرح های کتابخانه سیار و آموزش سفالگری ویژه دانش آموزان روستایی و عشایری اجرا می شود .

وی در ادامه به تجهیز 30کانون فرهنگی تربیتی ، 15دارالقرآن ، 97سالن ورزشی ، 4استخر ورزشی، 12چمن فوتبال طبیعی و مصنوعی و 2اردوگاه دانش آموزی اشاره کرد و گفت : آموزش و پرورش از تمام ظرفیت ها استفاده می کند تا دانش آموزان بتوانند به درستی ازبرنامه های اوقات فراغت بهره مند شوند .

دریکوند در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان هم گفت : توسعه متوازن هدایت تحصیلی متناسب با نیاز جامعه ، بازار کار ، علاقه ، استعداد و توانمندی دانش آموزان یک سیاست راهبردی در آموزش و پرورش است و تلاش می شود تا به صورت منطقی و معقولانه دانش آموزان به سمت تحصیل در رشته های مختلف سوق داده شوند . وی بر این نکته تاکید کرد که هدایت تحصیلی دانش آموزان نباید در فضایی احساسی و کاذب و خارج ار توان و علاقه دانش آموزان صورت گیرد و ادامه داد : متاسفانه برخی از والدین به خاطر جبران ناکامی ها خود فرزندان را مجبور به تحصیل در رشته های خاص می کنند که چون مطابق میل و استعداد دانش آموز نیست نمی تواند نتیجه مطلوبی هم برای فرزندان به دنبال داشته باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در پایان سخنان خود تصریح کرد که برنامه ریزی اوقات فراغت مختص آموزش و پرورش نیست و دستگاههای مختلفی در این زمینه وظیفه دارند . دریکوند از دستگاههای اجرایی خواست با مشارکت و همراهی تلاش کنند تا ضمن پرهیز از موازی کاری برنامه های مطلوبی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اجرا کنند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 696568
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.