به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب الله خجسته پور عصر شنبه در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان خرم آباد افزود: در صورت پیشگیری نکردن از مواد مخدر با لطمات جبران ناپذیر اجتماعی روبرو خواهیم شد.
وی اقدامات انجام شده برای برخورد با سوداگران مرگ و افرادی که مواد مخدر را تجربه کرده اند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت در بحث جمع آوری٬ ساماندهی و درمان گرفتاران این بلای خانمانسوز اقدامات ارزشمندی انجام داده اما کافی نیست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان افزود: ریشه کنی این معضل بزرگ اجتماعی عزم و اراده همه افراد جامعه را می طلبد.

** اعتیاد باید نزد جوانان به عنوان یک ضد ارزش معرفی شود
فرماندار شهرستان خرم آباد با تاکید بر اینکه اعتیاد باید نزد جوانان به عنوان یک ضد ارزش معرفی شود، گفت: رفتار انسان متاثر از ارزش های دوستانه٬ خانوادگی و جامعه است و همین که بتوانیم در میان خانواده ها ایجاد حساسیت کنیم و اعتیاد را در گروه های دوستانه به عنوان یک ضدارزش معرفی کنیم به موفقیت بزرگی رسیده ایم.
اسد عبدالهی افزود: اعتیاد یک معضل جهانی است و در این خصوص هیچ کشوری آرمانشهر و دور از آسیب نیست اما می توان آن را با اتخاذ روش های عاقلانه٬ کارشناسی شده و به دور از خشونت های غیرضروری به خوبی کنترل کرد.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی اقدامات گسترده ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، گفت: ایران در بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر به گواه سازمان های معتبر جهانی از موفق ترین کشورها بوده است.
فرماندار خرم آباد افزود: برخورد با اعتیاد گام دیگری است که باید در دستور کار قرار گیرد البته پیشرفت های بسیار امیدوارکننده ای در سال های اخیر حاصل شده است.
وی همکاری آحاد مردم٬ دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد را تنها رمز پیروزی بر این معضل اجتماعی دانست و گفت: اعتیاد پدیده ای واگیردار است پس مبارزه با آن عزم و اراده ای ملی طلب می کند.

** خانواده معتادان و مجرمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند
دادستان لرستان نیز در این همایش با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در بحث مبارزه با مواد مخدر موضوع را به صورت کامل پیگیری می کند، گفت: در اقداماتی مانند دستگیری٬ نگهداری٬ ترخیص و ... دستگاه قضایی نهایت تلاش خود را انجام داده و خواهد داد اما این تنها بخش کوچکی از موضوع است.
سعید رازانی افزود: در برخورد با این افراد باید مراقب بروز آسیب جدی تری باشیم و آن سرنوشت خانواده فرد دستگیر شده است و باید به این مسئله توجه کافی را داشته باشیم تا این خانواده ها کمترین لطمه را متحمل شوند.
وی گفت: با اندکی تامل در مورد این موضوع متوجه اهمیت ماجرا و پیوستگی جرائم به یکدیگر خواهیم شد چرا که خانواده های این افراد در معرض وقوع جرائمی هستند که حاصل از دستگیری فرد مجرم است.
رازانی افزود: بنا به این دلایل می توان به این نتیجه رسید که بهترین٬ کم هزینه ترین و آسان ترین راه در مبارزه با مواد مخدر٬ مسئله پیشگیری از اعتیاد و فرهنگ سازی در بین خانواده ها است.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.