به گزارش خبرنگار ایرنا ، ابراهیم غفاری روز شنبه در همایش تجلیل از فعالان پیشگیری و درمان اعتیاد استان گلستان در گرگان اظهار کرد: بخشی از دلایل نارضایتی عمومی از اقدامات موثر انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پنهان بودن بسیاری از تلاش ها و خدمات است که مانند طرح های عمرانی اطلاع رسانی نشده و برای همه قابل لمس و مشاهده نیست.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات لازم در راستای مبارزه با مواد مخدر، اطلاع رسانی از خدمات انجام شده به مردم و اجرای تبلیغات موثر، مداوم و هدفمند برای آگاه سازی است.
مدیر کل بهزیستی گلستان به اقدامات استان برای مبارزه با آسیب های مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: توسعه خدمات اقامتی برای ترک معتادان از جمله این برنامه ریزی ها است که تاکنون 38 مرکز اقامت معتادان مرد و 3 مرکز اقامت و ترک اعتیاد ویژه زنان در استان راه اندازی شده است.
غفاری ادامه داد: همچنین 60 مرکز ام ام تی ( درمان نگهدارنده متادون ) هم در گلستان فعال است و سال گذشته بیش از 7 هزار نفر از خدمات این مراکز برای ترک اعتیاد بهره مند شدند.
وی گفت: علاوه بر فعالیت این مراکز، تیم های تخصصی بهزیستی در بخش های گوناگون مانند حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در حال فعالیت هستند تا با بهره گیری از روش های به روز شده و کارآمد از ابتلای جامعه به اعتیاد جلوگیری کنند.
مدیرکل بهزیستی گلستان بر استفاده از توان مجموعه های مردمی در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: سال گذشته 52 مرکز پیشگیری اجتماع محور در گلستان مشغول به فعالیت بوده و با برنامه های خلاقانه خود برای آگاه سازی جامعه از آسیب های اعتیاد و پیشگیری از مصرف مواد مخدر تلاش داشتند که امسال تعداد این مراکز به 57 مرکز ارتقا یافته است.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.