به گزارش ایرنا،غلامرضا آقامیرزایی عصر یکشنبه در همایش سالروز جهانی مبارزه با موامخدر در محل کانون امام علی(ع) دورود افزود:در حوزه مقابله با اعتیاد در سالهای 94 و 95 نزدیک به هشت هزار کیلوگرم انواع موادمخدر در استان لرستان کشف و ضبط شد.
وی بیان داشت:در چهار سال گذشته تهیه طرح پاکسازی مناطق آلوده و راه اندازی قرارگاه مبارزه با خرده فروشی مواد دو اتفاق مهم در حوزه مقابله با مواد مخدر در لرستان بوده است.
وی با اشاره به حوزه درمان اعتیاد در شهرستانهای استان نیز بیان کرد:در شهرستان دورود به اندازه کافی کلینیک،کمپ های ترک اعتیاد،تیم مجرب پزشکی و همچنین مراکز اقامتی وجود دارد.
آقامیرزایی با بیان اینکه مهمترین مشکل در حوزه درمان اعتیاد عدم انتخاب مسیر صحیح است افزود:انتظار داریم مردم و خانواده های دربند اعتیاد به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه کنند زیرا در این کلینیک ها تمام مسائل مطرح شده محرمانه می ماند.
وی با اشاره به حوزه پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد:توانمند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی استان در سال گذشته به علت نبود اعتبار انجام نشد اما در سال جاری این مهم با برنامه ریزی دقیق تری به اجرا درخواهد آمد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان با تاکید بر آموزش والدین تصریح کرد:آموزش دانش آموزان به تنهایی موثر نخواهد بود به همین دلیل اولویت اصلی آموزش والدین و سپس دانش آموزان است.
وی گفت:راهکار مقابله با مواد مخدر از بین بردن تقاضا است که در این راه کمک خانواده ها، سازمانهای مردم نهاد،کلینیک ها و مراکز ترک اعتیاد بسیار موثر است.

**فرهنگ مبارزه با اعتیاد باید به خانواده ها منتقل شود
در این همایش فرماندار دورود نیز از اعتیاد به عنوان زلزله خاموش نام برد و گفت:بر اساس آمار سازمان جهانی مبارزه با مواد مخدر حدود 247 میلیون نفر از جمعیت 15 تا 64 سال در بیش از 170 کشور جهان از مواد مخدر استفاده کرده اند که حکایت از رشد 19 درصدی در بین مصرف کنندگان دارد.
ماشاءاله نعمتی بیان داشت:علی رغم یک قرن مبارزه با اعتیاد،این پدیده شوم به یک ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل شده که گردش مالی از فروش آن از 1400 میلیارد دلار به 1600 میلیارد دلار رسیده است و زمینه را برای فعالیت هر چه بیشتر قاچاقچیان فراهم آورده است.
وی اضافه کرد:از لحاظ منطقه ای متاسفانه سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان در سال 95 نسبت به سال 76 حدود 247 درصد رشد داشته است که از 51 هکتار به 201 هکتار رسیده است.
نعمتی اظهار داشت:علی رغم مبارزه گسترده جمهوری اسلامی با اعتیاد و تقدیم شهدای زیادی در این راه همجواری با کشور افغانستان و نقش وسیع تهاجم فرهنگی و اجتماعی از جانب دشمنان و عوامل ساختاری معیوب به واسطه دخالتهای استکبار باعث شده همچنان این معضل اولویت اول در کشور باشد.
وی با بیان اینکه دولت ها تمام تلاش خود را در راه مبارزه با موادمخدر انجام داده اند افزود:مبارزه با این پدیده شوم توسط دولت به تنهایی تأثیری ندارد به همین دلیل کلیه نهادهای آموزشی و فرهنگی،دستگاه ها،عموم مردم،ائمه جمعه،صداوسیما،معلمین و استاتید دانشگاه باید پای کار باشند.
گفتنی است در پایان همایش امروز از خانواده شهدای مبارزه با موادمخدر در شهرستان دورود با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد
7268/6060
خبرنگار:میلاد باقری**انتشار دهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.