به گزارش خبرنگارایرنا علی کورانی فر روز پنجشنبه درآیین آغازعملیات تکمیلی سد آبسرده بروجرد افزود: آب یکی از با ارزش ترین نعمات خداوند درطبیعت، مایه حیات وعنصر توسعه است براین اساس باید به اندازه مصرف شده و از اسراف آن جلوگیری کرد.
وی بیان کرد: در بروجرد سه رودخانه دائم با خروجی 200میلیون مترمکعب وجود دارد که باید ازآنها درراستای تامین آب شرب شهرستان و بخش کشاورزی استفاده کرد.
کورانی فر اظهارکرد: احداث سد شهید بروجردی برای تامین آب شرب بروجرد و مصارف صنعتی یک ضرورت است، وباید مورد توجه مسئولان ارشد استان وکشور قرار گیرد.
در ادامه محمد مبینی مشاور شرکت نصر حمزه افزود: این طرح در سال های اخیر روند کندی داشته وتورم و گرانی هم به آن اعمال شده و تا کنون 29 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مبینی اظهارکرد: سد آبسرده بروجرد 60 میلیون متر مکعب مخزن دارد و تونل های انحرافی آن نیز زده شده وباید بدنه آن ساخته شود.
به گفته وی در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح ظرف مدت سه سال به بهره برداری رسیده و آب بروجرد با بالاترین کیفیت تامین می شود.
مبینی ادامه داد: پیمانکار قبلی به دلایلی دراجرای این طرح زیان دهی داشته و با مشکلاتی روبرو شده که پس از طی مراحل قانونی اجرای این طرح به شرکت نصر حمزه محول شده است.
وی تاکید کرد: شرکت جهاد نصر حمزه درکل کشور 10 سد در دست تکمیل دارد.
به گفته مبینی با توجه به این که در بسیاری از طرح جهاد نصر از کارفرما طلب دارد ولی عملیات تکمیلی سد آبسرده بروجرد را با اعتبار100 میلیارد ریال در2 شیفت کاری آغازکرده است.
سد مخزنی آبسرده در استان لرستان ودر 16 کیلومتری شهرستان بروجرد درمحور ارتباطی بیرانشهر به بروجرد حال احداث است.
/7273/ 6052 خبرنگار:آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.