به گزارش خبرآنلاین لرستان، از شایع‌ ترین لک های قهوه ای پوست، می ‌توان به لک‌ های به جا مانده از جوش (آکنه)، لک های ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه نور خورشید، افزایش سن، لک ‌های دوران بارداری و کک و مک اشاره کرد.
شایع ترین علت بروز لک ، نور آفتاب است و شایع ترین نوع لک نیز لک های بارداری است که بیشتر در خانم ها به رنگ قهوه ای به شکل قرینه و به تدریج ظاهر می شود.
بعضی خانم هایی که از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده می کنند نیز دچار همین لک ها می شوند.
انواع لک صورت
۱- نوع سطحی : در این نوع لک، رنگدانه ها در قسمت های سطحی پوست افزایش می یابند، این نوع لک نسبت به سایر لک ها شایع تر است و پاسخ بهتری به درمان نشان می دهد.
۲- نوع عمقی : به رنگ آبی مایل به خاکستری دیده می شود. در این نوع، رنگدانه ها در لایه های عمقی تر پوست قرار می گیرند و مقاومت به درمان نیز در این نوع بیشتر است.برای درمان لک های سطحی و عمیق باید از کرم های فاقد هیدروکینون استفاده کنید.
زمانی که از هیدروکینون استفاده می کنید دارای پوستی شفاف و زیبا می شوید ولی به محض قطع این نوع کرم ها، لک با شدت بیش از قبل روی صورت ظاهر می شود .
کرم گیاهی ضدلک هربکس
ما در اینجا شما را با کرم گیاهی ضدلک هربکس « فاقد هیدروکینون » آشنا می کنیم.
کرم گیاهی ضد لک هربکس به دلیل وجود عصاره های گیاهی با مهار آنزیم تولید کننده این رنگ دانه ها، باعث کاهش تولید و پراکنده شدن رنگ دانه ها می‌شود که این اثر به از بین رفتن لک و روشن شدن پوست منجر می‌ شود.
عصاره گل خار مریم :عامل ایجاد لک و یا ملاسما افزایش و تجمع ملانین در پوست می باشد که گیاه خارمریم با مهار آنزیم تیروزیناز(مسئول تولید ملانین) مانع از تولید بیش از حد ملانین می شود و به از بین بردن لک های پوستی کمک می نماید.
هم چنین این گیاه به عنوان جاذب رادیکال های آزاد ، پوست را در برابر اشعه های مضر نور خورشید، محافظت می کند.
عصاره گل پنیرک : مهم ترین ماده موثره گل های پنیرک موسیلاژ ( لعاب نباتی) است که در اثر تجزیه آن گالاکتوز، آرابینوز و گلوکز حاصل می شود و هم چنین این گیاه حاوی ویتامین های A, B & C می باشد.
ویتامین C موجود در این عصاره هم به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کرده و پوست را در مقابل اشعه نور خورشید محافظت می کند.
روغن شترمرغ : روغن شترمرغ به علت دارا بودن اسیدهای چـرب ضروری امگا 3، 6 و 9 سلول های مرده پوست را از بین می بـرد و پوست را جوان می کند.
روش مصرف:
برای رسیدن به نتیجه مناسب، بهتر است روزانه 3 بار کرم گیاهی ضد لک هربکس را روی پوست تمیز و لک های صورت، دست و گـردن ماساژ داده تا کاملاً جذب شود.
پس از چهار ماه مصرف کرم را به دو بار در روز محدود نمایید. از این کرم در زیر آرایش نیز می توان استفاده نمود.
منبع: شرکت داروسازی و بهداشتی دکتر جهانگیر

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 680110
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.