به گزارش خبرآنلاین لرستان- در این مراسم که به همت بسیج جامعه پزشکی ستاد دانشگاه و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه بعد از برپایی نماز ظهر و عصر برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه، معاونین دانشجویی فرهنگی و غذا و دارو، رئیس اداره بازرسی و شکایات دانشگاه، مسئولین و کارشناسان ستادی و واحدهای تابعه دانشگاه نیز حضور داشتند.
درابتدای مراسم و پس از تلاوتی چند از آیات قرآن مجید حاضرین در مراسم لحظاتی را با مداحی یکی از مداحان اهل بیت به سوگواری پرداختند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این مراسم فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ر ه) را به حاضرین در جلسه تسلیت گفت و از ایشان به عنوان پدر معنوی مملکت یاد کرد. دکتر ساکی عنوان کرد: شخصیت امام خمینی از دیدگاههای مختلف قابل بررسی است . وی افزود: از خصوصیات مردان الهی چند وجهی بودن آنهاست که هر وجه آن دریایی از مطالب را در پی خواهد داشت. دکتر ساکی ابراز داشت: حضرت علی (ع) نمونه ی بارزی از یک شخصیت الهی بود که از هر جنبه زبانزد بود. رئیس دانشگاه عنوان کرد: انسان های الهی در طول تاریخ همواره شخصیت چند وجهی داشته اند و حضرت امام(ر ه) نمونه این گونه از انسان هاست. وی ادامه داد: اگر از جنبه ی کلام بخواهیم شخصیت حضرت امام (ره) را مورد بررسی قرار دهیم به الهی بودن ریشه ی آن می رسیم. دکتر ساکی گفت: هنر انسان ها در کلام آنهاست که مقوله ای نامحدود و ماحصل تفکرات انسان را نشان می دهد. وی ادامه داد: نا محدود بودن کلام است که می تواند انسان ها را ابدی کند کمااین که خداوند در قرآن کلمات طیبه و خبیثه را مصداق می کند. رئیس دانشگاه با اشاره به کلام حضرت امام(ره) ابراز داشت: هنرکلام حضرت امام خمینی(ر ه) ابدی بودن آن است. دکتر ساکی گفت: وقتی کلام امام ساری و جاری شد بعد از سال ها از رحلت ایشان کلام امام (ره) همچنان برقرار است.
وی عنوان کرد: گاهی وقت ها انسان ها یک ملت می شوند و امام واقعا حکم یک ملت را داشت. دکتر ساکی خاطر نشان کرد: کلام حضرت امام (ره) علیرغم ساده بودن ریشه ی معنوی و الهی داشت که همین موضوع رمز ماندگاری آن بود. وی همچنین گفت: ایشان در طول 10 سال که پس از پیروزی انقلاب نقش رهبری را عهده دار بودند گویی از عالمی بالاتر حمایت می شد و تمامی احکام صادره ایشان و سازمان ها و مراکزی که تأسیس نمودند برای اولین بار در تاریخ ما رخ داد و تأثیرات مثبت آن بر کسی پوشیده نیست. دکتر ساکی ادامه داد: اثرات معجزه وار سازمان هایی مانند بسیج و جهاد سازندگی مصداقی بر الهی بودن کلام و تصمیمات امام (ره) بود.
دکتر ساکی تأکید کرد: وظیفه ی همه ی ماست که تابع کلام امام (ره) و پیرو تفکرات ایشان باشیم. وی در پایان گفت: امیدوارم همه ما به قول حضرت امام (ر ه) لیاقت داشته باشیم که با بسیجیان محشور شویم.
گفتنی است در پایان مراسم مسابقه فرهنگی با طرح سوالاتی از وصیت نامه حضرت امام خمینی(ره) برگزار و به 15 نفر هدایایی به قید قرعه اهدا شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 665496
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.