به گزارش خبرنگار ایرنا،نعمت الله دستیاری روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان پلدختر اظهار کرد :با وجود اینکه اکثر مردم شهرستان پلدختر از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند و اما اهالی بالادست این شهرستان با عدم استفاده صحیح از آب کشاورزی اقدام به کشت برنج که یک گیاه آبدوست است می کنند و این امر موجب بحران آب در پلدختر شده است.
وی گفت:با توجه به برنامه ریزی های گذشته مقررشد که در بالا دست رودخانه کشکان کشت محصولات آبدوست مدیریت و از آن جلوگیری شود اما متاسفانه در ویسیان و چگنی هنوز هم اقدام به کشت برنج با همان سطح زیر کشت می کنند.
دستیاری افزود: مردم پلدختر نسبت به احداث سد معشوره نگران هستند و نمی توان با وجود این تنش های آبی نگاه ما تنها به نزولات آسمانی باشد در صورتی که آبها در این شهرستان هدر می روند و در پشت سد کرخه ذخیره می شوند.
وی خاطر نشان کرد: موتور تلمبه های غیرمجاز باید جمع آوری شوند تا برداشت بی رویه آب کاهش یافته و همه بتوانند از منابع آبی موجود استفاده کنند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
/6060/7272
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.