به گزارش ایرنا عبدالرضا بازدار روز چهارشنبه در گردهمایی تخصصی الگوهای نوین بهره برداری و بهره وری بهینه از منابع آب در کشاورزی در سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این که 185 هزار هکتار از زمین های زراعی استان آبی است اظهار کرد: 77 درصد از زمین های زراعی استان دیم و 23درصد آبی بوده که باید مدیریت مصرف مصرف آب را به دلیل کمبود منابع آبی در اراضی کشاورزی استان کنترل کرد.
وی ادامه داد: سالانه 110 هزار هکتار از اراضی به کشت جو و 197 هزار هکتار زیر کشت گندم می رود که 95 درصد تولید گندم لرستان به صورت مکامیزه کاشته می شود.
وی افزود: نبود تخصیص مناسب به بخش کشاورزی در استان از مشکلات این بخش بوده که در زمینه سیستم آبیاری نوین دولت 85 درصد تسهیلات را بلاعوض به کشاورزان پرداخت می کند.
بازدار اضافه کرد: لرستان یکی از استان های مستعد در بخش کشاورزی بوده که به دلیل اقلیم استان و خاک حاصلخیز از ظرفیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه زعفران لرستان در آینده نه چندان دور به دیگر استان های کشور صادر خواهد شد گفت: درلرستان 49 هزار هکتار سطح زیرکشت باغات وجود دارد که 4.7دهم محصولات دامی کشور تولید می شود.
در این گردهمایی یکروزه علیرضا کوچکی و پرویز رضوانی مقدم از اساتید برجسته بخش کشاورزی دانشگاه های ایران حضور داشتند که در یک کارگاه اموزشی به ارایه راهکار برای بهره برداری و بهره وری نوین از منابع آبی در بخش کشاورزی پرداختند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.