به گزارش ایرنا علی اصحابی روز یکشنبه در جشنواره رونمایی از دستاوردهای صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی در روستای سراب داراب بخش بیرانشهر شهرستان خرم آباد افزود: قرار است تعداد این صندوق ها به 900 صندوق افزایش یابد.
وی اظهار کرد: رسیدگی به صندوق کارآفرینی و اشتغال درون زا از اهداف دولت است که در سال های گذشته فراموش شده بود.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور از پرداخت 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات طی 2 سال اخیر خبر داد و گفت: 800 میلیارد ریال از این مبلغ در سال 95 برای روستاییان مرزی کشور اختصاص داده شده است.
وی افزود: این تسهیلات قرض الحسنه در قالب وام های کارفرمایی، پیش فرمایی و مشارکتی به متقاضیان در کشور پرداخت شده اند.
وی حضور مردم در صندوق های کارآفرینی را باعث رونق این صندوق ها دانست و اظهار کرد: جشنواره های صندوق کارآفرینی در 15 استان کشور برگزار شده اند.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه این صندوق ها باعث رونق اقتصاد محلی شده اند، افزود: توجه به توانمندی های جوانان و تحقق منویات رهبری در دستور کار دولت است.
وی صادرات محصولات روستاییان را از برنامه های صندوق کارآفرینی امید کشور عنوان کرد و گفت: 60 میلیارد ریال تولیدات صنایع دستی در نمایشگاه های صندوق کارآفرینی امید کشور در دولت تدبیر و امید به نمایش گذشته شدند.
وی با تاکید بر جایگزینی اقتصاد مشارکتی به جای اقتصاد انفرادی افزود: ایران قبل از دولت تدبیر و امید رتبه 150 تولید صنایع دستی در جهان را داشت که اکنون این رتبه به 130 رسیده است.

** تولید یک میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در دولت یازدهم در لرستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این جشنواره گفت: 85 صندوق کارآفرینی امید با 2 هزار و 909 عضور در استان لرستان وجود دارد.
عبدالرضا بازدار زنان و روستا را 2 مولفه مهم در کشور دانست و افزود: دولت تدبیر و امید با تغییر رویکرد به این ظرفیت ها توجه ویژه ای کرد.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: در استان لرستان طی چهار سال گذشته در بخش کشاورزی یک میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی تولید شده است.
وی افزود: 510 هزار تن گندم، یک میلیون و 200 هزار تن محصولات دامی بخشی از تولیدات بخش کشاورزی لرستان در دولت تدبیر و امید می باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای تولید محصولات گلخانه ای در لرستان انجام شده است، گفت: سه شهرک گلخانه ای در لرستان به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید در زمینه تنظیم بازار کمترین نوسانات و بیشترین ثبات را داشتیم.

** پرداخت یکهزار و 960 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در دولت یازدهم در لرستان
مدیر صندوق کارآفرینی امید لرستان نیز گفت: در دولت تدبیر و امید یکزهار و 960 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در استان لرستان به متقاضیان پرداخت شده است.
سید هادی طاهری افزود: در سال 95،حدود 626 میلیارد و 574 میلیون ریال در زمینه اشتغال و 98 میلیارد و 660 میلیون ریال در زمینه ازدواج در استان لرستان در زمینه تسهیلات پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: صندوق های خرد روستایی در گذشته در هیچ جا شناخته شده نبودند که با همکاری صندوق کارآفرینی و جهاد کشاورزی این صندوق ها اقدامات خوبی در استان انجام دادند.

** کارآفرینی موتور محرکه اقتصاد کشور است
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان نیز گفت: کارآفرینی موتور محرکه اقتصاد کشور است و راهکارهای مناسب برای تقویت ساختار اقتصادی در روستاها بوده است.
مهرداد غضنفری با بیان اینکه خانواده کانون پرورش اندیشه، کار و تلاش است افزود: حضور زنان در عرصه اقتصاد تحول در تجارت است.
به گفته وی سرانه عضویت هر نفر در صندوق های روستایی 300 هزار تومان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: چهار میلیارد و 136 میلیون تومان در سند اشتغال استان لرستان در سال گذشته عملیاتی شده است.
وی یکی از نشانه های توسعه یافتگی را اهمیت و اعتباری دانست که دولت ها به زنان روستایی می دهند.

*** تثبیت قیمت ها در این دولت مشاهده شد.
محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی نیز دراین گردهمایی با بیان اینکه هم اکنون مشکل اشتغال در کشور وجود دارد گفت: تزریق ناامیدی در جامعه کار دشمنان است و دولت تدبیر وامید در زمینه ایجاد اشتغال گامهای مهمی برداشته است.
وی تصریح کرد: برای مقام دنیایی نباید دیگران را تخریب کنیم افزود:دولت ها با سیاست غلط و با صادرات به سرمایه گذاری های بخش خصوصی ضربه می زنند.
به گفته وی زمانی پراید 6 میلیونی در یک شب 23 میلیون شد ولی اکنون با تدبیر دولت قیمت ها ثابت مانده است.
بیرانوندی تصریح کرد: مدیران در حمایت از مردم باید کوشا باشند و مردم باید در عرصه های اقتصادی و رونق چرخه تولید تلاش کنند.
به گزارش ایرنا در پایان این جشنواره از کارآفرینان برتر استان تجلیل شد.
این جشنواره با محوریت ارائه تولیدات زنان روستایی، عرضه مستقیم کالا، تجلیل از بانوان فعال روستایی و برگزاری کارگاه های آموزشی و ترویجی برگزار شد.
3022/3210
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده:احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.