به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و استاندار لرستان ظهر امروز 17 قلم داروی جدید رونمایی و خط تولید ویال تزریقی در مجموعه تولیدی بایر افلاک افتتاح شد.

مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم اظهار داشت: با پیگیری‌های اثرگذار مجموعه مدیریت استان و ظرفیت‌های ارزشمند مجموعه بایر افلاک در آینده نزدیک 19 قلم داروی دامپزشکی دیگر به خط تولید آن اضافه خواهد شد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: با تولیدات دارویی جدید در بایر افلاک خدمت بزرگی به صنعت داروسازی و دامپروری کشور ارائه می‌شود که در تمام دوره‌های گذشته بی‌سابقه است.

وی افزود: این رخداد مهم یکی دیگر از دستاوردهای خوب اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان لرستان است.

73 روستای هدف گردشگری در سطح کشور انتخاب شد

روح الله رحمانی امروز در حاشیه بازدید از تالاب‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار
داشت: دو روستای ولی عصر (عج) شهرستان پلدختر وونایی شهرستان بروجرد استان لرستان در سطح کشور به عنوان هدف گردشگری انتخاب
شد.

وی با بیان اینکه 500 روستا در سطح کشور با هدف گردشگری در نظر گرفته شد که از این تعداد 73 روستا انتخاب شدند، افزود: از این تعداد دو روستا در استان لرستان انتخاب شده که  یکی روستای ولی عصر (عج) شهرستان پلدختر و دیگری ونایی شهرستان بروجرد به عنوان هدف گردشگری انتخاب شده است.

کارشناس حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: این برنامه‌ریزی با هدف تلفیق اهداف صنایع دستی و گردشگری است تا بتوان کارگاه‌های صنایع دستی را در روستاها به وسیله تقویت تجهیزات، تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری احیا کرد.

وی بیان کرد: فعال کردن کارگاه‌های صنایع دستی ارتباط مستقیمی با گردشگری دارد که وقتی گردشگری قوی باشد، صنایع دستی نیز قوی خواهد بود و بالعکس بنابراین با داشتن صنایع دستی مطلوب، گردشگر بیشتری جذب می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: چنانچه روستائیان بتوانند از گردشگران پذیرایی خوبی داشته باشند و در کنار آن صنایع دستی خود در معرض دید قرار دهند و به فروش برسانند حاصل آن در مجموع سبب رونق کسب و کار در منطقه می‌شود.

نفرات برتر طرح جابربن حیان در پلدختر تجلیل شدند

در مراسمی که با حضورحجت الاسلام محمد سوری امام جمعه و جمعی از معلمان  شهرستان پلدختر برگزار شد از نفرات برتر طرح جابربن حیان در شهرستان پلدختر تجلیل شد.

علیرضا افتخاری  مدیرآموزش و پرورش پلدختر در این مراسم اظهار داشت: برگزاری طرح جابر بن حیان به صورت تحقیق و پژوهش توسط دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با ورود به مدرسه انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری این طرح زمینه ایجاد تلاش و بروز خلاقیت را در دانش آموزان سبب می‌شود و آنها می‌توانند در همین رده سنی با رشد علمی آشنا و خودباوری در آنها شکوفا شود.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر بر لزوم افزایش مهارت‌های آموزشی در دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: این طرح، طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف ارتقا مهارت و یکی از مهمترین دستاوردها در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی گفت : امسال معلمان راهنما، رابطین و اولیای دانش‌آموزان در اجرای این طرح زحمات زیادی را کشیده‌اند که جا دارد ازتلاش بی‌شائبه آنها
قدردانی شود.

افتخاری تصریح کرد: با اجرای این طرح 500 نفر از دانش آموزان در مدارس شهرستان برگزیده شدند که از این تعداد 39 نفر در مقطع ابتدایی به عنوان نفر برتر شناخته شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622905
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.