به گزارش خبرآنلاین لرستان، مجید کیان پور با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل ونقل ریلی کشور،گفت:نوسازی این ناوگان با هدف افزایش ایمنی و اعتماد مردم برای استفاده از آن لازم است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خرید واگن و ریل برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی است، افزود: بهترین راه برای رعایت سیاست های ابلاغی درخصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی استفاده از توان داخلی یعنی خرید از شرکت های تولید کننده کشور است.

خرید واگن و ریل از خارج از کشور صرفه اقتصادی ندارد

وی با تاکید براینکه خرید واگن و ریل از خارج از کشور صرفه اقتصادی ندارد،تصریح کرد:بسیاری از شرکت های تولیدکننده داخلی توان تولید مایحتاج مورد نیاز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی را داشته از این رو باید خرید از شرکت های داخل کشور انجام شود.
کیان پور با بیان اینکه انتقال فناوری و تکنولوژی ساخت واگن و ریل از خارج از کشور می تواند نوسازی ناوگان ریلی را با علم روز سرعت ببخشد،گفت: واردات تکنولوژی روز دنیا ،مصداق لبیک به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد:کارخانجات داخلی باید در زمینه تولید ریل و واگن به مرحله تولید همسو با علم روز دست یابند تا به این ترتیب سهم ناوگان حمل و نقل ریلی از جابه جایی مسافر و بار بیشتر شود.

سهم ناوگان ریلی در جابجایی مسافر 5 درصد است

کیان پور گفت: در حال حاضر سهم ناوگان ریلی در جابه جایی مسافر 5 درصد و در جابه جایی بار 10 درصد است که باید طبق برنامه ششم توسعه سهم این دو افزایش یابد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: با توجه به ایمن تر بودن ناوگان ریلی به نسبت سایر وسایل حمل و نقل باید توجه بیشتری به نوسازی آن صورت بگیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620464
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.