محمد رضا صفی خانی روز سه شنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان در محل این خبرگزاری افزود: در سال 1395 وزارت صنعت و معدن و تجارت بر اساس برنامه های اقتصاد مقاومتی ، موضوع رونق تولید را در دستور کار قرار داده بود که براساس آن واحدهای راکد ، نیمه تمام و واحدهای تولیدی با ظرفیت کم که قابلیت افزایش ظرفیت تولید داشتند و طرح های با بالای 60 درصد پیشرفت با تزریق منابع ، فعال و به بهره برداری رسیدند.
وی با بیان اینکه این وزارتخانه 160 هزار میلیارد ریال اعتبار در کل کشور به منظور رونق تولید اختصاص داده بود که از این بین سهم استان لرستان بیش از چهارهزار میلیارد ریال شد، گفت: در استان به 332 واحد تولیدی ثبت شده در سامانه رونق تولید مبلغ اختصاص یافته به استان تزریق شده است.
وی افزود:واحدهایی نیز مستقیما از طریق بانک ها در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی دریافت کردند که تعداد آنها به 265 واحد می رسد.
صفی خانی همچنین گفت: با تعامل و همکاری مطلوبی که با مدیریت ارشد استان صورت گرفت از فرصت سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی به نحو مطلوبی بهره گرفته شد و منابع رونق تولید در استان به بهترین شکل در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت.
وی همچنین در خصوص رشد ارزش افزوده صنعت لرستان به عنوان یکی از شاخص های توسعه اقتصادی گفت: بنا بر ارزیابی های صورت گرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اکنون رشد ارزش افزوده صنعت لرستان به رتبه 24 کشوری رسیده که در مقایسه با قبل بین 2 تا چهار پله صعود داشته است.
صفی خانی افزود: رشد ارزش افزوده مهمترین شاخص در رشد صنعت لرستان محسوب می شود که از این نظر لرستان همیشه در جایگاه 27 تا 28 قرار داشت در حالی که بنا بر آخرین ارزیابی که از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت در سال 1395 لرستان به رتبه 24 کشوری رسیده است.
به گفته وی در شاخص تغییرات اشتغال نیز لرستان از جایگاه 22 در سال 94 به رتبه 17 در سال 95 رسیده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شود.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.