نشست هم اندیشی روسای هیات‌های پهلوانی و زورخانه ای غرب کشور (منطقه 4) در اداره کل ورزش و جوانان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، امروز در نشست هم اندیشی روسای هیات های ورزش زورخانه ای غرب کشور شامل استان‌های لرستان،کرمانشاه،ایلام و کردستان، به میزبانی خرم آباد با حضور مرادی‌فر، دبیر جدید فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کل کشور و پیشکسوتان و مربیان و پهلوانان این رشته برگزار شد.

 این نشست پیرامون آیین نامه جدید فدراسیون برگزار و قوانین جدید مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

دبیر جدید فدراسیون، از تلاش برای برگرداندن کشتی پهلوانی به ورزش زورخانه‌ای و برگزاری لیگ منطقه ای برای اولین بار در تاریخ زورخانه ای خبر داد.

وی همچنین از قوانین جدید داوری در آیین نامه سخن گفت: داوران نباید مانند گذشته با توجه به نظرات شخصی و سلیقه ای امتیاز بدهند بلکه طبق آیین نامه باید به قوانین رجوع کنند.

مرادی فر گفت:کار خوبی که در رابطه با آیین نامه شده، این است که ما به سمت و سوی قوانین فدراسیون بین المللی میرویم، و قوانین ملی با بین الملل یکسان میشود.

در این نشست برای گسترش این ورزش باستانی، بر تعامل با آموزش و پرورش تاکید فراوان شد.

برگزاری کلاس های مربیگری، مرشدی، و داوری از جمله برنامه های آیین نامه بود.

برداشته شدن سرداور و قضاوت سه داور آگاه به آیین نامه بصورت مشترک، قابلیت رسیدگی به اعتراضات هم به تیم خودی و هم به تیم مقابل، کاهش تایم مسابقه به 25 دقیقه، تقویت همه قسمت‌ها به یک اندازه، عدم پنهانکاری و اطلاع همه از امتیازی که ورزشکار داده می‌شود و همچنین متحد کردن لباس تیم، از مزایای آیین نامه جدید است.

دبیر فدراسیون تنظیم آیین نامه رتبه بندی را از جمله مشکلات آیین نامه برشمرد و گفت: پیشکسوتان بر سر موضوع "زنگ"،که توسط چه رده سنی زده شود، 70 سال یا 60 سال، بشدت درگیر هستند.

در حاشیه از دلایل حذف "ذکر"صحبت شد و همگی"ذکر"را علت اصلی اختلاف در دادن امتیاز برشمردند و  یادآور شدند ورزشکار باید براساس ورزش امتیاز بگیرد نه با صحبت کردن، و نیز با توجه به اینکه "ذکر"در تاریخ ورزش باستانی وجود نداشته و در قوانین بین الملل جایگاهی ندارد،با حذف آن مخالفتی نشد.

جلسه با انتخاب فیروز نوروزی بعنوان‌رئیس کمیته مرشدان، سید نادر فیروزی بعنوان رئیس کمیته داوران و داریوش نظری برای ریاست کمیته مربیان پایان یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.