به گزارش خبرنگار ایرنا در این مجمع که با حضور چهار نامزد برگزار شد، کاندیداها برنامه های خود را برای ریاست بر هیات کاراته اعلام کردند.
در پایان از بین اعضا مجمع رای گیری به عمل آمد که به دلیل عدم کسب اکثریت آرا توسط کاندیداها در دور اول، انتخاب به دور دوم کشیده شد.
در نهایت، سهیلا چراغی با کسب 12 رای از 17رای ماخوذه برای مدت چهار سال سکان ریاست هیات کاراته کردستان را به دست گرفت.
دبیر فدراسیون کاراته در این جلسه با بیان اینکه هیات ورزش کاراته در کردستان باید از حاشیه به دور باشد گفت: مسئولان هیات کاراته به عنوان تاثیرگذارترین افراد باید تلاش خود را برای پیشرفت این ورزش به دور از حاشیه سازی به کار گیرند.
محسن عاشوری با اشاره به رونق کاراته کردستان در دهه هفتاد افزود: از دهه هفتاد به بعد این ورزش در استان دچار ضعف شد که نیاز است آسیب ها را شناخت و برای پویایی و بالندگی آن گام برداشت.
وی به برگزاری رقابت های کاراته امید کشور در مریوان و ضعیف بودن عملکرد ورزشکاران کردستانی در این رقابت ها اشاره کرد و گفت: حضور ورزشکاران کردستانی بسیار کم رنگ بود که ضروری است با توجه به استعدادهای موجود، زمینه را برای پیشرفت هر چه بهتر این ورزش در استان فراهم کرد.
عاشوری با بیان اینکه فدراسیون آمادگی همکاری با هیات کاراته کردستان را دارد افزود: امیدواریم در آینده، کاراته این استان به جایگاه واقعی خود برگردد.

** فرشاد جلالی کاندیدای ریاست هیات کاراته کردستان در این مجمع اظهار کرد: برنامه هدف ساز می تواند هیات را با اهداف فدراسیون هماهنگ سازد.
وی با بیان اینکه نیاز است همدلی ویژه ای بین اعضای هیات وجود داشته باشد افزود: باید با همکاری اعضای هیات و اداره کل ورزش و جوانان برای پیشرفت کاراته استان گام برداریم.

** منتخب ریاست هیات نیز با بیان اینکه کردستان اسپانسر چشم گیری ندارد افزود: باید با توجه به داشته هایمان برنامه ریزی کنیم.
سهیلا چراغی با بیان اینکه برای احیا قهرمانی باید به هیات شهرستان ها بیشتر توجه کرد اضافه کرد: همسان سازی مربیان، از بین بردن دودستگی و عدم به کارگیری افراد حاشیه ساز، از جمله اموری است که باید به آن توجه شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ورزش قهرمانی یکی از اهداف برنامه های فدراسیون و هیات های ورزشی است باید از پتانسیل های موجود به نحو احسن بهره برد و برای پیشرفت ورزش کاراته در کردستان گام برداریم.

** حمید رضا سامانی دیگر کاندیدای ریاست هیات کاراته کردستان نیز گفت: اولین قدم برای توسعه ورزش کاراته در استان، جذب اسپانسر مالی است.
وی با اشاره به اینکه مربیان استانی از نظر فنی توان بالایی دارند افزود: مشکل اساسی هیات ها، شرایط خاصی است که نیاز به پشتیبانی خاص دارد که این مهم صورت نگرفته است.
وی اظهار کرد: در بعد فرهنگی نیز نیاز است از طریق اولیا و مربیان برای جذب ورزشکاران نونهال و نوجوان انگیزه سازی شود.
به گفته سامانی، کاراته یک برنامه ریزی المپیکی نیاز دارد و در این صورت است که می توان شاهد توسعه این ورزش در کردستان و کشور شد.

** یکی دیگر از کاندیداهای حاضر در جلسه هم با بیان اینکه منابع مالی بحث اصلی هیات کاراته استان است افزود: جذب اسپانسر برای حمایت از حضور تیم ها در لیگ، از ضروریات است.
فخرالدین شیخ احمدی به بحث توسعه منابع اداری اشاره کرد و گفت: ایجاد و تاسیس هیات امنای کاراته استان، با حضور مربیان، پیشکسوتان و داوران از جمله برنامه های من برای پیشرفت کاراته در کردستان است.
توسعه برنامه ریزی مدیریتی، برگزاری جلسات مداوم با هیات های شهرستان ها و تشکیل کارگروه برای استعدادیابی از دیگر برنامه های شیخ احمدی بود.
هیات کاراته کردستان از آبان سال گذشته تاکنون توسط عباد فیضی به صورت سرپرستی اداره شده است.
هم اکنون پنج هزار و 90 ورزشکار کاراته کار سازمان یافته در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.