در ادامه این مطلب آمده است: بیش از 50 سال سابقه، والیبال قاینات را به یکی از قطب های این رشته ورزشی در استان تبدیل کرده و کسب عنوان سوم لیگ والیبال خراسان جنوبی در سال گذشته در بین 11 تیم گویای ظرفیت خوب شهرستان است.
به گفته قربانی، همین قابلیت ها به جذب افراد بسیاری در این رشته ورزشی منجر شده است طوری که علاوه بر قاین در بیشتر بخش ها و روستاهای قاینات تیم های والیبال تشکیل و به مناسبت های مختلف مسابقاتی برگزار می شود.
وی ادامه داد: با این وجود والیبال در این شهرستان با مشکلاتی مانند نبود سالن اختصاصی، حامی مالی و ... مواجه است.

** نبود سالن اختصاصی
یکی از فعالان والیبال در قاین با اشاره به پیشرفت و روند رو به رشد این رشته در شهرستان و استان می گوید: واگذاری سالن های ورزشی در قالب مزایده به بخش خصوصی سبب شده است ورزشکاران فعال در رشته های توپی والیبال، هندبال و... سالن اختصاصی نداشته باشند.
به گفته«محمدرضا شرعی» برای فعالیت ورزشکاران این رشته در سالن یا باید از حامیان مالی کمک گرفت یا برای تامین هزینه ها از ورزشکاران شهریه دریافت شود.
وی با اشاره به وضعیت مالی نامناسب هیئت والیبال قاینات به این نکته تاکید دارد که همین موضوع موجب شده است بعضی برنامه های هیئت عملی نشود و داوران به دریافت مبلغ ناچیزی اکتفا کنند تا چراغ والیبال همچون گذشته روشن بماند.
به گفته وی با وجود همه مشکلات جام والیبال در مناسبت های مختلف در روستاها و شهر قاین برگزار می شود و لیگ والیبال قاینات هم بعد از چند سال وقفه در سال گذشته برگزار و تیم شهرستان در لیگ استان سوم شد و در مسابقات چهار جانبه والیبال استان در اردیبهشت ماه سال جاری نیز تیم قاین حضور دارد.
وی با اشاره به تعامل بسیار خوب هیئت والیبال قاینات با تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان می گوید: ورزشکاران این رشته از سالن آموزش و پرورش برای تمرین و برپایی مسابقات استفاده می کنند و در برگزاری مسابقات والیبال آموزشگاهی با آموزش وپرورش هم همکاری وجود دارد.

** مشکلات مالی
کاپیتان تیم والیبال قاین که گذشته ها در رشته بسکتبال فعالیت داشته است و از 15سال قبل در والیبال حضور دارد، با اشاره به مشکلات مالی هیئت می گوید: با این وجود اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و برگزاری لیگ والیبال شهرستان بعد از چند سال و حضور در لیگ والیبال استان با توجه به مشکلات از مهم ترین اقدامات است.
به گفته «مهدی جعفری» تمرینات تیم والیبال قاین به شکل نامنظم و با پرداخت اجاره در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور پیشکسوتان این رشته برگزار می شود و بر این اساس ضروری است دوره های آموزشی برای نوجوانان و جوانان علاقه مند برگزار شود تا علاوه بر تشکیل تیم جوانان پشتوانه خوبی برای آینده والیبال داشته باشیم.

** والیبال بانوان
نایب رئیس هیئت والیبال قاینات هم با بیان این که رشته والیبال بانوان از رده سنی نونهالان تا بزرگسالان با برپایی دوره های آموزشی فعال بوده است و به تازگی دانشگاه های شهرستان هم در این بخش فعالیت خود را شروع کرده اند، می گوید: سال گذشته چهار والیبالیست بانوی شهرستان در قالب تیم منتخب والیبال استان و 2 نوجوان والیبالیست هم در مسابقات کشوری شرکت کردند.
«ترحمی» یادآوری می کند: استقبال بانوان قاینات از این رشته ورزشی بسیار خوب است طوری که بین 10 تا 12 تیم در رده های نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در جام هایی که به مناسبت های مختلف در قاین و روستاها برگزار می شود، شرکت می کنند.
وی که با دارا بودن کارت مربیگری درجه 2 در زمینه آموزش به بانوان علاقه مند به رشته والیبال و داوری فعالیت دارد، ادامه می دهد: در قاینات باشگاه والیبال ویژه بانوان وجود ندارد و ورزشکاران این رشته از سالن های عفاف، فتح المبین، غدیر و آزادی برای تمرین استفاده می کنند که اجاره این سالن ها به دلیل نبود حامی با دریافت شهریه از ورزشکاران تامین می شود.

** وضعیت مالی هیئت ،زیرصفر
رئیس هیئت والیبال شهرستان قاینات که از خرداد ماه سال گذشته سکاندار این هیئت شده است با تاکید بر این که وضعیت مالی هیئت زیر صفر است به این نکته تاکید دارد که با کمک حامیان والیبال توانسته ایم برنامه های مورد نظر را عملی کنیم و هیئت والیبال خراسان جنوبی هم در حد توانایی های خود در این مدت کمک کرده است.
به گفته «قناد» علاوه بر تامین امکاناتی مانند توپ و تور در 2 نوبت مبالغی به هیئت والیبال قاینات کمک و برای بدهی سال های گذشته پرداخت شد.
وی برپایی لیگ والیبال شهرستان برای اولین بار با شرکت هشت تیم، حضور در رقابت های لیگ والیبال استان و کسب مقام سوم، اعزام تیم والیبال ساحلی قاین به عنوان نماینده استان به مسابقات کشوری ارومیه برای اولین بار، بازسازی و تجهیز دفتر هیئت والیبال با کمک خیران، برگزاری جام رمضان با شرکت 75 تیم و تلاش برای بهره برداری از زمین والیبال ساحلی و... را قسمتی از اقدامات سال گذشته برای توسعه و پیشرفت والیبال در قاینات بر شمرد.
وی که خود از بازیکنان دهه 60 والیبال قاین است با بیان این که والیبال ساحلی در بعضی روستاهای شهرستان مانند پهنایی فعال است، می گوید: با توجه به ظرفیتی که در این زمینه وجود دارد و با توجه به افتتاح زمین والیبال ساحلی در قاین، از اردیبهشت ماه سال جاری لیگ والیبال ساحلی با حضور تیم های شهرستان برگزار خواهد شد.
به گفته وی در قالب طرح استعداد یابی رشته والیبال 110 نوجوان دختر و پسر مستعد شناسایی و به استان معرفی شدند تا با برگزاری دوره های آموزشی زمینه شکوفایی استعدادهای آنها فراهم شود.
وی ادامه می دهد: باشگاه بزرگمهر قاین نیز با تشکیل تیم والیبال نوجوانان اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و تیم والیبال قاین نیز در مسابقات والیبال نوجوانان استان بعد از تیم بیرجند مقام دوم را از آن خود کرده است.
رئیس هیئت والیبال قاینات با بیان این که تیم والیبال روستایی قاین در 2 دوره حضور در مسابقات والیبال جام روستاهای استان در تیغدر و درح مقام اول را کسب کرد، می افزاید: حدود 150ورزشکار بیمه شده در رشته والیبال، 6مربی آقا و 4مربی خانم در این شهرستان فعالیت می کنند و در سال گذشته کلاس پاسوری با شرکت 70 والیبالیست قاینات برگزار شد و در سال جاری هم کلاس داوری برگزار می شود.
به گفته وی هرچند سالن اختصاصی در اختیار هیئت والیبال قرار نگرفته اما اداره ورزش و جوانان شهرستان 4 نوبت از سالن آزادی را به طور رایگان در اختیار هیئت قرار داده است تا بانوان و آقایان والیبالیست از آن برای تمرین استفاده کنند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*6054*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.