به گزارش خبرنگار ایرنا پیمان هاشمی روز دوشنبه در کارگروه اقتصادی اتاق فکر لرستان در سالن جلسات دانشگاه لرستان افزود : این استان دارای پتانسیل های بالای گردشگری می باشد، که متاسفانه تاکنون در راستای تاثیرگذاری در رونق کسب و کار و جذب گردشگر به این ظرفیت ها توجه نشده است.
وی اظهار کرد:در حال حاضر 50 آبشار ، 35 قله با ارتفاع بیش از سه هزار متر ، دشت های سر سبز فراوان و 33 رودخانه دائمی ، ظرفیت بزرگی از جاذبه های طبیعی است که در سطح کشور منحصر به فرد است.
هاشمی ادامه داد: با وجود این ظرفیت ها رونق گردشگری در استان ضعیف است و در این راستا باید اقدامات زیرساختی قابل توجهی انجام شود.
عضو هیات علمی و استاد اقتصاد دانشگاه لرستان نیز در این جلسه گفت: اساس پیشرفت ملل رقابت است و در همه حوزه ها رقابت منشا پیشرفت است.
محمد سپهوند با بیان اینکه به سرمایه های انسانی ارزش آفرین در بخش گردشگری باید توجه شود، ادامه داد: به منظور رونق گردشگری و جذب توریسم شرایط و زیر ساخت های گردشگری در منطقه باید فراهم شود و تسهیل قوانین محدود کننده امری ضروری است.
سپهوند همچنین گفت: قوانین سخت گیرانه و محدود کننده مانع حضور سرمایه گذار و رونق گردشگری است چرا که زیرساخت های گردشگری باید در مناطق دارای شرایط و خوش آب و هوا فراهم شود در حالیکه تغییر اراضی ملی،کشاورزی و باغی قوانین بسیار سخت و محدود است.
به گفته سپهوند با دیپلماسی دولت و با از بین رفتن ایران هراسی و امنیت کشور و بهره مندی از منابع طبیعی ، فاکتورهای قابل توجهی جهت رونق گردشگری در کشور وجود دارد.
وی اظهار کرد: چالش های نهادی و قوانین و نبود زیر ساخت های لازم جهت رونق گردشگری عمده ترین مشکلات پیش روی صنعت گردشگری است.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.