فرماندار بروجرد ورود خودروهای غیر بومی به این شهر را ممنوع اعلام کرد.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه ورود خودروهای غیر بومی به این شهر ممنوع است، گفت:با توجه به اینکه آمار تست‌های بیماری کرونا در بروجرد افزایش یافته و این موضوع نگران کننده است لذا تا پایان هفته شهرستان بروجرد تعطیل اعلام می‌شود.

به گزارش جماران، عبدالرحیم رحیمی در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، گفت: شیوع کرونا همچنان ادامه دارد و متأسفانه مردم دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و تصورشان این است که این ویروس تمام شده در حالی که ادامه دارد ولی در بروجرد میزان مرگ و میر با این ویروس کم است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار تست‌های بیماری کرونا در بروجرد افزایش یافته و این موضوع نگران کننده است لذا تا پایان هفته شهرستان بروجرد تعطیل اعلام می‌شود.

فرماندار بروجرد گفت: اماکن عمومی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها مملو از جمعیت هستند که این موضوع خود می‌تواند سبب افزایش ابتلاء به کرونا باشد که در این راستا دستور محدود سازی دوباره اجرا می‌شود.

رحیمی با اشاره به وضعیت بازار بروجرد ادامه داد: بازار باید طبق پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کند که استفاده از دستکش و ماسک ضروری بوده و صاحبان مغازه باید کنترل کنند که مشتریان با ماسک و دستکش وارد شوند و در غیر این صورت مغازه پلمب می‌شود که اکیپ‌های چندگانه بازار را در این مدت کنترل می‌کنند.

وی اظهار داشت: رستوران‌ها حق بازگشایی ندارند و باید تعطیل باشند و همچنین اغذیه فروشی‌های سیار تا پایان هفته تعطیل هستند و حق فعالیت ندارند.

فرماندار بروجرد افزود: ورود به روستاها مخصوصاً روستاهای گردشگری ممنوع بوده و اجازه ورود به روستاها داده نمی‌شود.

رحیمی جمع آوری مجدد دستفروشان را برای جلوگیری از شیوع کرونا ضروری دانست و گفت: اکیپ جمع آوری دست فروش‌ها در شهر باید فعال شود که نیروی انتظامی در این امر همکاری می‌کند و از امروز تا پایان هفته پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان بروجرد افزایش می‌یابد.

وی گفت: امروز مشکل اصلی این است که شهروندان بروجردی رعایت نمی‌کنند و آمار بالا بودن کرونا در بروجرد ربطی به خوزستانی‌ها ندارد و مربوط به شهروندان بروجردی است.

فرماندار بروجرد با تاکید بر اینکه از امروز همه پارک‌ها و تفرجگاه‌ها تعطیل است، افزود: خودروهایی که در کنار پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توقف کنند به پارکینگ منتقل شده و ۲ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

رحیمی اظهار داشت: رؤسای ادارات موظف هستند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و فاصله گذاری اجتماعی کنترل شود و همچنین از تجمع افراد و تشکیل صف جلوگیری شود.

وی گفت: اتوبوسرانی تا پایان هفته تعطیل و کار جابجایی انجام نخواهد شد و متأسفانه در اتوبوس‌ها فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود.

فرماندار بروجرد ادامه داد: آرامستان ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشته و تشییع باید بدون تجمع انجام شود و این محدودیت‌ها تا پایان هفته جاری قابل اجرا است و تصمیمات ستاد کرونا از طریق رسانه‌ها اعلام شود چرا که دولت به فرمانداری‌ها اختیار داده تا برای شهر تصمیم بگیرند.

رحیمی اضافه کرد: برگزاری نماز عید فطر، برگزاری هر گونه مراسمات عروسی و ختم همچنان ممنوع است.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام ندهند پلمب می‌شوند و توزیع برنج دولتی در فروشگاه‌ها ممنوع است و رؤسای اتحادیه‌های اصناف اگر نتوانند صنف خود را مدیریت کنند از سمت خود عزل خواهند شد.

رحیمی تصریح کرد: همچنین مراکز پیشخوان دولت و کافی نت‌ها تا پایان هفته تعطیل هستند.

وی یادآور شد: آزمایشگاه بروجرد تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و تست‌ها به مرکز استان ارسال می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1438038
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.