هادی حق‌شناس روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: آغاز فعالیت هتل ها فقط شامل پذیرش و اقامت مسافران است و هیچ خدماتی مانند پذیرایی و سایر سرویس‌ها ارایه نخواهد شد.

هتل‌‎های استان از ۲ ماه قبل و با آغاز شیوع کرونا تعطیل است.

استاندار گلستان بیان کرد: کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا، با بازگشایی بخشی از اشتغال‌ها جبران می‌شود که آغاز مجدد فعالیت این مشاغل نیازمند رعایت پروتکل‌های ابلاغی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی است.

به گفته وی این بازگشایی فقط شامل هتل‌ها بوده و تصمیمی برای آغاز فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی گرفته نشده است.

استاندار گلستان همچنین گفت: فعالیت ۳۱۵ آموزشگاه‌‍ آزاد فنی و حرفه‌ای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از فردا بازگشایی خواهند شد و این آموزشگاه‌ها مجاز به بازگشایی کلاس‌ها با ۶ هنرجو هستند.

وی به افراد واجد شرایط استفاده از بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر که پیش از کرونا در مشاغلی مانند مدیریت باشگاه‌ها، سالن‌ها و اماکن ورزشی و اماکن گردشگری و رستوران‌ها فعالیت می کردند شناسایی شدند.

حق‌شناس اضافه کرد: در گلستان هیچ شهری در وضعیت قرمز ندارد و به جز شهرهای گمیشان، رامیان، مراوه تپه و گالیکش که در وضعیت سفید قرار دارند شرایط بقیه شهرها زرد است.

وی در پاسخ به درخواست فرماندار آق‌قلا برای بازگشایی میدان عرضه دام و انجام مراسم‌های مختلف از قبیل تجمعات عیدفطر و عروسی‌ها با توجه به درخواست‌های مردم این شهرستان گفت: برای بازگشایی میدان عرضه دام، فرمانداری روزهای خاصی در هفته را با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مشخص و آن را اجرا کند.

استاندار گلستان ادامه داد: برگزاری مراسمات عروسی، عزاداری و تجمعی در تمام کشور و حتی مناطق با وضعیت سفید ممنوع است و در خصوص برگزاری نماز عید فطر، منتظر تصمیم و ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان هم در این جلسه در خصوص راه‌اندازی سامانه مشاوره بیماران سخت‌علاج گفت: زیرساخت‌های این سامانه از سه هفته گذشته با همکاری کانون حمایت از بیماران سرطانی و اداره کل فناوری ارتباطات راه‌اندازی شد و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عبدالرضا فاضل با بیان اینکه بیماران سرطانی جزو بیماران پرخطر و آسیب‌پذیر در برابر بیماری کرونا هستند اظهار داشت: گلستان پنج هزار و ۷۰۰ بیمار سرطانی دارد که روند درمانی آن ها با توصیه کادر درمان برای مراجعه نکردن به مراکز درمانی در روزهای شیوع کرونا به تعویق افتاد.

وی در پاسخ به درخواست فرماندار کلاله برای ضرورت ماندگاری کادر درمانی بیمارستان این شهر و موافقت نکردن با انتقالی آن ها گفت: برای حل این مشکل که به کمبود کادر درمانی در بیمارستان این شهر منجر می شود، تعهد خدمت از افراد تازه استخدام شده در شهرهای محروم به ۱۰ سال افزایش خواهد یافت.

در این جلسه با درخواست مدیرکل بنادر و کشتیرانی استان برای بازگشایی بنادر بندرترکمن و بندرگز و اشتغال قایقران تفریحی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین سوار کردن حداکثر ۲ نفر در قایق‌ها به جز برای خانواده‌های سه و چهار نفره موافقت شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.