آرش اخوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا آموزش‌های مهارتی نقش بسزایی در ایجاد بستر اشتغال و رونق‌بخشی به چرخه تولید در کشور دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان با یادآوری اینکه دستیابی به جهش تولید نیازمند توجه ویژه به مقوله مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی است، گفت: مهارت ابزاری برای توانمندسازی و تربیت نیروی کار ماهر برای بهره‌وری بیش از پیش تولید و پیشرفت اهداف کشور در زمینه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: اگر در برنامه‌های توسعه اقتصادی و صنعتی کردن کشور، ضرورت آموزش فنی کارگران و ارتقای سطح مهارت افراد بدرستی مورد توجه قرار نگیرد کماکان نیازمند امکانات و محصولات کشورهای پیشرفته دنیا خواهیم ماند.

اخوان با اشاره به اهمیت تولید در رسیدن به خودکفایی اظهار داشت: بر این اساس ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با محور تقویت و کسب مهارت لازم برای ورود به عرصه اشتغال و افزایش کیفیت تولیدات صورت گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت موجود گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور باعث تعطیلی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی شده است، این اداره‌کل از همان ابتدا کوشید تا آموزش‌های مهارتی خود را به علاقه‌مندان از طریق آموزش از راه دور و مجازی ارائه کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان یادآور شد: بر این اساس مربیان آموزشگاه‌های آزاد و دولتی با تشکیل گروه در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به ارائه آموزش‌های مهارتی به کارآموزان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل کل از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای عملیاتی و امور مرتبط با دوره پساکرونا و بسته‌های حمایتی متناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در انجام مبارزه با این ویروس استفاده خواهد کرد.
اخوان به راه‌اندازی سامانه سرویس‌دهی غیرحضوری به هم‌استانی‌ها خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و توجه به لزوم حفظ سلامت مراجعان به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، این سامانه راه اندازی شده است.
وی افزود: همشهریان می‌توانند با مراجعه به آدرس سایت www.req.etvto.ir  به اقدام به طرح سووالات خود و دریافت پاسخ‌ها حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت از طریق همین سامانه کنند.

وی به فعالیت‌های این دستگاه اجرایی در شرایط حاضر اشاره کرد و گفت: در این راستا با بکارگیری تمام امکانات شامل آموزشگاه‌های آزاد، کارگاه‌های آموزشی مراکز بویژه مرکز تخصصی نساجی، مربیان بخش دولتی و خصوصی فعال صنعت پوشاک،۷۰ هزار ماسک بهداشتی و ۱۳ هزار گان پزشکی، تولید و بین دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی توزیع شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان افزود: استفاده از ظرفیت دورکاری برای ارائه خدمات آموزشی برای تمام مربیان مراکز از نیمه اسفند سال گذشته با بکارگیری پیام رسان‌های داخلی و  ایجاد کانال ارتباطی بین مربیان و کارآموزان در دستور کار قرار گرفته است.

وی، به روزرسانی و استقرار سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی اداره‌کل به آدرس lms.etvto.ir  با قابلیت‌های بارگذاری و اشتراک‌گذاری انواع محتوای آموزشی شامل فیلم، تصویر، متن، نمودار و دیگر موارد و ایجاد تالار گفت و گو، جمع‌آوری و بررسی تکالیف، اجرای آزمون‌های آنلاین و ارزشیابی و نظارت متمرکز اداره‌کل بر فرآیند آموزشی را از دیگر اقدامات این دستگاه در شرایط جاری برشمرد.
سالانه حدود۶۰ هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند.
بیش از ۶۵ درصد از افرادی که تاکنون در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آموزش دیده اند، وارد بازار کار شده‌اند.
اکنون دستِ کم یکهزار حرفه مهارتی در بخش‌های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی استان اصفهان ارائه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.