به گزارش خبرنگار مهر، جعفر طولابی در حاشیه جلسه شورای اداری خرم آباد در سخنانی با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در خرم آباد و تصمیمات اتخاذ شده در این رابطه، اظهار داشت: در این راستا برگزاری هر گونه مراسم تشییع، تدفین، چهلم و سالگرد با جمعیت بالا ممنوع است.

تا اطلاع ثانوی مدارس شهرستان خرم آباد تعطیل هستند

وی با تاکید بر اینکه برگزاری هر گونه مراسم عقد و عروسی با جمعیت بالا ممنوع است، عنوان کرد: برگزاری هر گونه همایش و جشنواره در ادارات شهرستان خرم آباد ممنوع است.

فرماندار مرکز لرستان با بیان اینکه نحوه حضور کارکنان ادارات، همچنان با همان روش قبل و به صورت دوسوم استمرار دارد، گفت: حضور ارباب رجوع بدون استفاده از ماسک و دستکش در ادارات نیز ممنوع است.

طولابی با تاکید بر اینکه تا اطلاع ثانوی مدارس شهرستان خرم آباد تعطیل هستند، گفت: ضدعفونی سالن جلسات و نمازخانه‌های ادارات باید مدنظر قرار بگیرد.

آرامستان‌ها مسدود شوند

وی، تاکید کرد: ورودی بوستان‌ها، پارک‌ها و مناطق گردشگری و تفریحی توسط شهرداری باید مسدود شود، همه اماکن اقامتی آموزش و پرورش از جمله خانه‌های معلم و اردوگاه‌های محل اسکان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

فرماندار مرکز لرستان با بیان اینکه ورودی آرامستان های شهرستان تا اطلاع ثانوی مسدود است، بیان داشت: تداوم گندزدایی امکان عمومی سطح شهر خرم آباد توسط شهرداری باید انجام گیرد.

طولابی با اشاره به اینکه تمامی کسب و کارها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و همچنین فاصله گذاری اجتماعی هستند، گفت: شهرداری باید نسبت به جمع آوری و تعطیلی ضایعات فروشی‌ها و همچنین سد معبر اقدام کند.

برگزاری نماز جماعت در مساجد ممنوع است

وی با تاکید بر اینکه تمامی اماکن ورزشی، سفره خانه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، گفت: برگزاری نماز جماعت در مساجد ممنوع است، مراسم معنوی و پرفیض نماز عید فطر به صورت مجتمع و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای الغدیر برگزار خواهد شد.

فرماندار مرکز لرستان، تصریح کرد: راهداری بر حمل و نقل برون شهری باید نظارت بیشتری در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعمال کند، واگذاری ویلا و خانه به مسافران توسط بنگاههای معاملاتی و اشخاص حقیقی ممنوع است.

نظارت‌ها بیشتر شود

طولابی، بیان داشت: کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها، نانوایی‌ها و مراکز سوخت نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید اقدام کنند.

وی، افزود: اکیپ‌های بازرسی متشکل از اتاق اصناف، امکان، نیروی انتظامی، دامپزشکی و شهرداری بر فعالیت صنف‌های مورد اشاره نظارت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.